Настоящата година, 110-ата от съществуването на ZF Friedrichshafen, може да бъде решаваща за базирания във Фридрихсхафен доставчик на автомобилни части.
Напълно възможно е в края на годината компанията да се окаже коренно различна от настоящата си визия. Според германските медии, включително Sudkurier, ZF обмисля отделяне на своя бизнес със задвижвания, който има годишен оборот от няколко милиарда евро.
Реорганизацията ще засегне и централата на компанията във Фридрихсхафен, както и други големи обекти като тези в Швайнфурт, Бавария, и Саарбрюкен, Саарланд.
Както съобщава Handelsblatt, позовавайки се на източници от корпоративните среди, ZF обмисля пълно отделяне на подразделението Electrified Drive Technologies, известно също като E-Division. Терминът е подвеждащ, защото, противно на това, което подсказва името, звеното включва не само електрически задвижвания, но конструирането на конвенционални трансмисии и техните електрифицирани варианти.
Това потенциално ще засегне около 32 000 служители и, при 11,5 млрд. евро приходи, около една четвърт от общия оборот на ZF от 46,6 млрд. евро.
Инвеститори от Далечния изток
Говорител на ZF не пожела да коментира „статуса на съображенията“. Компанията обаче казва, че проучва „стратегическо сътрудничество и партньорство“. Това може да се отнася до конкретни отдели или „за цялото подразделение“.
Според Handelsblatt вече има интерес от редица кандидат-купувачи. Представители на южнокорейския конгломерат Hyundai са били „забелязани на езерото Констанс“, където е централата. Тайванският доставчик на Apple Foxconn също очевидно се интересува от покупка.
ZF вече има опит с това. В средата на 2023 г. базираната във Фридрихсхафен компания продаде 50% от бизнеса си с оси, което ѝ донесе около половин милиард евро.
Освен това подразделението Lifetec, фокусирано върху въздушните възглавници, се очаква да бъде продадено или листнато на фондовата борса.
Подходът към Lifetec обаче сега може да послужи и като план за много по-мащабна реорганизация в E-Division. Целта може да бъде, подобно на Lifetec, създаване на съвместно предприятие с външен партньор или първично публично предлагане (IPO). Ръководството на ZF обмисля и отделна продажба на бизнеса с компоненти за двигатели с вътрешно горене и на този с компоненти за електрически задвижвания, които са обединени в E-Division.
Традиционният бизнес на ZF с трансмисии обаче се справя сравнително добре дори в условия на криза. Във всеки случай поръчките тук остават стабилно в сравнение с продажбите на електрически задвижвания.
ZF е в може би най-голямата криза в новата си история поради общата слабост на международния пазар и мудното развитие на електромобилите, в които компанията е инвестирала милиарди евро.
Много високите нива на дълг, дължащи се на придобиванията на конкуренти като TRW и Wabco през 2010 г., допълнително влошават ситуацията за ZF. Сега компанията харчи повече от 500 млн. евро годишно само за лихви по заеми.


Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
Ампутираха левия крак на бащата на Меган
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура