IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Автопроизводителите в САЩ лобират пред Тръмп да освободи от мита някои компоненти

Ръководителите на Ford, Stellantis и General Motors разговарят с президентската администрация, за да обсъдят предложението

16:42 | 01.04.25 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американските производители на автомобили правят опит да накарат администрацията на президента на САЩ Доналд Тръмп да се откаже от идеята да наложи митата, които трябва да влязат в сила тази седмица, твърдейки, че налозите върху автомобилни части, които идват отвъд граница, могат да имат катастрофални последици за индустрията, пише Bloomberg.

Ford Motor Co., General Motors Co. и компанията майка на Chrysler, Stellantis NV, лобират пред администрацията да изключи определени евтини компоненти за автомобили от планираните мита. Ръководителите на тези компании са разговаряли с Белия дом, Министерството на търговията и офиса на търговския представител на САЩ, за да обсъдят предложението, посочват източници, запознати с темата.

Налозите на Тръмп, насочени към укрепване на американската автомобилна индустрия, ще имат своите последици върху производителите в САЩ, които все повече се насочват към страни с ниски разходи за доставката на редица части. Администрацията планира да обложи с данък автомобилните компоненти в допълнение към планираните 25% мита върху изграждани в чужбина превозни средства, които трябва да влязат в сила на 3 април.

Автомобилните производители от Детройт признават, че са готови да плащат мита върху автомобилите и някои големи компоненти като двигатели и трансмисии. Но представители на компаниите изтъкват пред администрацията, че налозите върху частите ще увеличат разходите с милиарди долари, което ще доведе до съкращения на работни места и понижени перспективи за печалбата, което противоречи на целта на Тръмп за засилване на индустрията.

Американските компании търсят изключения от търговските бариери за части с ниска стойност като обвивки на електрически кабели, които са трудоемки за производство и обикновено се правят в Мексико и други страни с ниски разходи за труд. Концерните твърдят, че общо налозите ще доведат до скок на цените на автомобилите и ще намалят търсенето от страна на американските потребители, които вече са изправени пред средни цени на превозните средства, приближаващи 50 хил. долара.

Недостигът на полупроводници, който помрачи автомобилната индустрия точно след пандемията, подчерта крехкостта на глобалната екосистема за части за превозни средства, коментира Джесика Колдуел, анализатор от консултантската фирма Edmunds.

„Автомобилните производители са загрижени, че митата върху всички части може да предизвикат подобни проблеми“, изтъква Колдуел. "Като се има предвид огромният брой части в едно превозно средство, подобни прекъсвания изглеждат почти неизбежни. Повишеният натиск върху тези по-малки доставчици може да доведе до бизнес фалити, потенциално причинявайки значителен хаос в производството на автомобили", добавя тя.

През последните няколко седмици много автомобилни производители натрупаха запаси от автомобили в САЩ, за да избегнат ефектите от митата, а купувачите се стичат към търговските представителства, за да купят превозно средство, преди налозите да влязат в сила. Говорейки за митата през уикенда, Тръмп каза пред NBC News, че „не го интересува, ако налозите тласнат нагоре цените, защото хората ще започнат да купуват американски коли“.

С наближаването на крайния срок за митата автомобилните производители изпращат представители във Вашингтон през последните дни, за да лобират директно пред администрацията.

В понеделник Тръмп каза, че се е срещнал с председателя на Stellantis Джон Елкан. Председателят на Ford Бил Форд, правнук на основателя Хенри Форд, се срещна миналата седмица с министъра на търговията Хауърд Лутник. Главният изпълнителен директор на GM Мари Бара, главният финансов директор Пол Джейкъбсън и други ръководители на компанията са разговаряли с представители на администрацията, откакто президентът обяви митата.

Автопроизводителите смятат, че има възможност да получат търговски облекчения за някои части, тъй като този раздел от заповедта на Тръмп беше обявен късно, едва на 26 март.

Оттогава ръководствата на компаниите и техните лобисти работят усилено за информиране на администрацията относно икономиката на сложната глобална производствена мрежа на авточасти.

Например, някои евтини части, като видео екрани, се произвеждат почти изключително в чужбина, където заплатите са по-ниски. Ако всички авточасти, произведени отвъд граница, бъдат обложени с мита, ще останат малко компоненти, които да не са притиснати от търговски бариери.

За да се опитат да спечелят пред Тръмп, автомобилните представители подчертават, че подкрепят целите му да произвежда повече автомобили в САЩ и да разшири производствената база на Америка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:42 | 01.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 9
Solar Power
преди 8 месеца
Като броя колко пъти оранжевия паун е фалирал разни бизнеси няма да се учудя и ако фалира най-големия САЩ. То е лесно да наследиш паричките от баща си ... ама после
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 7
khao
преди 8 месеца
нека изнудването започне сега! :):) който плаща на тромпета, ще бъде пощаден!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още