IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Митата на Тръмп принуждават Nissan да ограничи производството в Япония

Компанията ще произвежда по-малко бройки от Rogue - най-популярният ѝ модел в САЩ

13:45 | 15.04.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Nissan Motor Co. ще свие производството на най-продавания си модел в САЩ, Rogue SUV, в периода май-юли, като ограниченията се отнасят до производствения капацитет в Япония, съобщава Ройтерс, цитирайки източник, запознат с въпроса.

Японският автомобилен концерн се превръща в поредната компания от сектора, която променя производствената си стратегия в отговор на митата, наложени от американския президент Доналд Тръмп.

Решението на републиканеца да обложи с 25% мита вноса на автомобили разтърси световните вериги на доставки на превозни средства. Nissan, третият по големина на пазарния дял производител на автомобили в Япония, е по-силно изложен на търговските бариери спрямо някои негови конкуренти. САЩ са най-големият пазар за компанията, формиращ повече от една четвърт от продадените превозни средства на Nissan за миналата година, като много от тези коли са произведени в Япония или Мексико.

Nissan планира да намали производството на Rogue с 13 хил. автомобила в завода си в Кюшу, Югозападна Япония, през следващите три месеца, изтъква източникът, говорейки при условие на анонимност. Планираното намаление се равнява на повече от една пета от продадените през първото тримесечие на тази година 62 хил. броя Rogue в САЩ.

Работниците в завода в Кюшу, най-голямото съоръжение на Nissan, ще работят по-малко часове от май до края на юли, като производството ще бъде спряно напълно в някои дни. Заводът ще продължи да работи на две смени дневно. Автомобилният производител ще преразгледа производствената ситуация по-късно през годината в зависимост от перспективите около митата.

В понеделник Тръмп обяви, че обмисля промяна в налога върху автомобилите, тъй като производителите се нуждаят от повече време, за да изместят производството в САЩ.

Nissan преразглежда своята производствена дейност и веригите на доставка, за да постигне оптимални решения за ефективност и устойчивост. Компанията заяви, че се е ангажирала да се адаптира към пазарните промени, като същевременно дава приоритет на работната сила и производствения капацитет.

„Нашият подход ще бъде внимателно обмислен и преднамерен, докато се ориентираме както към незабавните, така и към дългосрочните ефекти“, изтъква Nissan.

Rogue беше най-продаваният модел на Nissan в САЩ за миналата година с почти 246 хил. доставки, което е повече от една четвърт от общите продажби на автомобилния производител в САЩ. Nissan произвежда Rogue и в Смирна, Тенеси.

Други автомобилни производители също се затрудняват да се ориентират в търговската война, която според Тръмп ще стимулира производството и работните места в САЩ.

Stellantis, компанията майка на Chrysler, заяви, че спира производството в съоръжения в Мексико и Канада, което засяга още пет свързани завода в САЩ, като същевременно ще съкрати 900 работни места в американската индустрия.

Японската Honda планира да произвежда следващото поколение Civic в американския щат Индиана вместо в Мексико, за да избегне потенциални мита, съобщи по-рано Ройтерс.

Още преди митата Nissan обяви, че ще намали глобалния си капацитет с 20% като част от план за промяна, след като компанията се сблъска със свиваща се рентабилност.

Новият главен изпълнителен директор Иван Еспиноса е притиснат от акционерите да помогне на автомобилния производител да се възстанови, особено в САЩ, където представянето му е помрачено от застаряващата гама и липсата на хибридни модели. През наскоро приключилата финансова година Nissan понижи прогнозата си за печалба три пъти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:29 | 15.04.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още