IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Audi се готви да увеличи целта за годишните продажби до поне 2 млн. автомобила

Компанията залага на по-добро представяне в САЩ, като обмисля обособяване на местно производствено съоръжение

13:02 | 02.09.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна марка Audi AG, част от групата на Volkswagen, може да се насочи към дългосрочни годишни продажби от поне 2 млн. автомобила, което е с една пета повече от обемите, продадени през 2024 г., съгласно нова стратегия, която ще бъде представена по-късно тази година, съобщава Ройтерс.

Потенциалната цел би представлявала нов годишен рекорд за производителя на луксозни автомобили и подчертава стремежа към по-агресивен подход след няколко трудни години, през които продажбите спаднаха.

Audi е поредното главоболие за компанията майка Volkswagen, която изпитва затруднения при пускането на пазара на нови модели и се сблъсква с технологични неуспехи. Предизвикателствата се утежняват и от американските мита върху вноса на автомобили, които принудиха компанията да понижи перспективите си за годишната печалба.

Под ръководството на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер, който пое поста главен изпълнителен директор през 2023 г., Audi в момента преразглежда стратегията си и може да включи дългосрочната цел за продажбите, посочват източници, запознати с темата.

За 2025 г. Audi се стреми към продажби от 1,7 млн. до 1,8 млн. броя, след спад от 11,8% до 1,67 млн. броя през миналата година.

Оптимистичните дългосрочни перспективи отчасти се дължат на по-големите очаквания за представянето на компанията в САЩ - вторият по големина автомобилен пазар за концерна след Китай.

Audi изостава от конкурентите си на американския автомобилен пазар, който за разлика от Европа расте, като компанията залага, че може да навакса това, въпреки че широките мита от 27,5% ѝ костват 600 млн. евро само през първото полугодие.

Подобно на Porsche AG, Audi няма производствена база в САЩ, но от известно време марката обмисля създаването на завод, като решението се очаква да бъде взето още тази година.

Дьолнер заяви по-рано, че всеки завод в САЩ може да служи и като експортен център, подобно на големите местни производствени обекти, управлявани от конкурентите Mercedes-Benz и BMW.

Към момента се разглеждат варианти като изграждане на самостоятелна фабрика за Audi и използване на налично съоръжение на Volkswagen.

Миналата седмица Европейската комисия (ЕК) започна процес за намаляване на митата върху американски стоки, което присъства в списъка с условия на Вашингтон, за да намали със задна дата налозите върху вноса на автомобили от ЕС до 15% от 1 август.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:02 | 02.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още