Бизнесът с батерии на Volkswagen AG е принуден да търси външно финансиране, след като германският автомобилен производител сви петгодишния си план за разходите, създавайки средносрочен натиск за звеното, съобщава Bloomberg
Финансирането от трети страни „е опция, която разглеждаме по-внимателно от преди“, заяви главният изпълнителен директор на PowerCo Франк Бломе пред журналисти в завода на звеното в Залцгитер, Германия.
Банкови заеми, външни инвеститори и потенциално първично публично предлагане (IPO) са варианти, които се разглеждат след намаляването на бюджета на звеното, заяви той.
Ръководството на Volkswagen е в процес на обсъждане на детайлите на петгодишния си план, който е намален до 160 млрд. евро от 180 млрд. евро преди две години. Автомобилният производител ежегодно решава как да разпредели разходите между фабриките, моделите и новите технологии като батерии, софтуер и електрически превозни средства. Очаква се планът да бъде представен през март.
PowerCo не планира да спре строителството на трите завода, които изгражда в Германия, Испания и Канада, но е необходимо решение за средносрочно финансиране, подчерта Бломе, добавяйки, че са необходими по-малко инвестиции предвид по-бавното от очакваното навлизане на електрическите превозни средства.
„Вярно е, че нещата не се развиват толкова бързо, колкото първоначално беше планирано“, призна Бломе.
В сряда PowerCo пусна в експлоатация гигафабриката в Залцгитер - първият производствен обект на Volkswagen за батерийни клетки. Автомобилният производител се стреми да си възвърне контрола върху ключова част от веригата на доставки на електрически превозни средства, тъй като плановете за забрана на продажби на нови бензинови и дизелови превозни средства в Европа беше отхвърлена за сметка на по-лека цел. Клетките ще дебютират в електрическите автомобили, произведени от Volkswagen, Skoda и марката Cupra през следващата година, след като завършат последните полеви тестове.
По-високите разходи в Германия ще направят завода в Залцгитер основен пример за нови батерии, установявайки оперативни планове за другите две планирани фабрики в Испания и Канада. Тези съоръжения ще започнат серийно производство съответно през 2027 и 2028 г.
Компанията е намалила наполовина целевия си капацитет за първоначалното пускане в експлоатация на завода в Залцгитер до 20 гигаватчаса годишно. Въпреки че все още се придържа към дългосрочната цел да произвежда батерии с общ капацитет от 200 гигаватчаса в трите си завода, PowerCo не е предоставила повече подробности.
Трите фабрики заедно ще имат максимален капацитет от 190 гигаватчаса, ако бъдат построени напълно. Говорител на компанията заяви, че PowerCo ще проучи как да достигне целта от 200 гигаватчаса, когато се доближи до тази граница, но „все още е много далеч“ от нея.
Испанската фабрика би могла да произвежда максимум 60 гигаватчаса батерии, докато очакванията са капацитетът на канадския завод да достигне 90 гигаватчаса. Заводът в Залцгитер ще достигне максимален капацитет от 40 гигаватчаса.
Първоначално PowerCo си постави за цел да покрива около половината от нуждите на Volkswagen от батерии, за да помогне на автомобилния производител да намали зависимостта си от китайските доставчици.
Разширяването на PowerCo може да бъде допълнително застрашено от потенциално забавяне на разпространението на електрически превозни средства на континента поради решението на ЕС да разхлаби целта за 2035 г. Производителят на батерии заяви, че може да увеличи производството си на етапи от по 20 гигавата, но подчерта, че това зависи от пазарните условия.


Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Температури между 7 и 12 градуса днес
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Елен на пътя, мъж се заби в дърво и пострада
България с все повече реални примери за работеща кръгова икономика
Борисов от TikTok: Тежките последици си имат име - Асен Василев ВИДЕО
Парична гаранция общо от 350 000 лв. за общинските съветници Кателиев и Стефанов
Украинската армия удари руска рафинерия в Краснодарския край