„Технологията за смесване на CATL изненада корейските конкуренти“, признава Кан, добавяйки: „Изглежда, че технологията увеличава пробега до около 400 километра с едно зареждане на батерията“.
На семинар за представяне на технологията за батерии за електрически автомобили от следващо поколение, на който разработчика на батерии Hyperdrive присъства в Сеул миналия месец, най-популярната тема е именно решенията, базирани на LFP. Служител на LG Energy заяви, че компанията преговаря с различни производители на автомобили за доставка на LFP клетки. Производителят на катоди Ecopro BM Co., доставчик на Samsung SDI и Ford Motor Co., обяви междувременно планове за пилотна линия за производство на такива клетки, която да започне работа до края на 2023 г.
Автопроизводителите от своя страна приемат LFP клетките, за да предложат електрически автомобили на по-достъпна цена. През февруари Ford обяви завод за LFP батерии с капацитет от 35 гигаватчаса в Мичиган в партньорство с CATL, първият завод в САЩ за изграждане на подобни клетки. Tesla Inc. също произвежда превозни средства, задвижвани от LFP батерии, в завода си в Шанхай, докато Mercedes-Benz Group AG, Volkswagen AG и Rivian Automotive Inc. се ангажираха да използват LFP клетки за някои от своите автомобили.
Китайските производители на батерии биха могли да използват вратичките в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента на САЩ Джо Байдън, за да си осигурят данъчни облекчения и да навлязат на американския пазар, изтъква Парк Чьол-уан, професор в Seojeong College, който е съветник на корейския президентски офис по политиката за въглероден неутралитет. Някои условия - включително фактът, че желязото не е класифицирано като стратегически важен минерал в закона - може да дадат на китайските компании свободата да намерят начин да преминат през бариерите, които Вашингтон поставя, добавя той.
„Корейските производители на батерии нямат технология за батерии от следващо поколение, която е близо до търговски приложение, докато CATL и BYD пишат нова история за технологията за LFP батерии“, посочва Парк.
Глобалният общ пазарен дял на LG Energy, Samsung SDI и SK On при батериите спадна до малко под 25% към края на март, от почти 30% през 2021 г., изчислява SNE Research.
Според Джеймс О, вицепрезидент на SNE Research, корейските производители на батерии ще трябва да изградят нови заводи за LFP клетки поради техния различен производствен процес. Железните батерии не могат да се произвеждат в същите съоръжения като никеловите аналози, които дори използват магнитни почистващи машини, за да отстранят всяка следа от желязо в производствения процес, изтъква О.
И все пак, въпреки предизвикателствата, корейските производители все още не са готови да напуснат играта.
„Корейските компании ще могат в крайна сметка да произвеждат LFP батерии“, изтъква Лий Йон-уок, анализатор в Hanwha Investment & Securities Co. „Въпросът е дали те ще имат конкурентоспособността на китайските концерни“, добавя той.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
преди 2 години чула жабата че подковават ПАВЕЦ и писала по ПВУ-то отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Calculated ternary phase diagram of Li2OTiO2H2O ternary composition space. https://***.nature.com/articles/s41467-017-00574-9#rightslink отговор Сигнализирай за неуместен коментар