Решението на Европейската комисия (ЕК) от края на март да позволи изключване от забраната за продажба на нови коли с двигател с вътрешно горене след 2035 г. за превозни средства, които работят със синтетични горива осигурява нов живот за конвенционалната технология, която властва над автомобилната индустрия повече от век, пише Automotive News Europe.
Но дали горивата, които се преработват от вода и въглероден диоксид, не са твърде скъпи?
Критиците на идеята казват, че синтетичните горива са скъпо разсейване от прехода към електрификация, която според тях предлага много по-голяма възвръщаемост на инвестициите, ако целта е намаляване на парниковите газове. Според тях производството на синтетични горива ще отклони устойчивата вятърна и слънчева енергия от по-належащи употреби и че двигателите с вътрешно горене, работещи с такива горива, пак ще отделят вредни емисии като азотен оксид и въглероден оксид.
Поддръжниците на технологията отвръщат на критиките, като изтъкват, че тези горива могат да осигурят начин за декарбонизиране на стотиците милиони автомобили с двигатели с вътрешно горене по пътищата, както и на други форми на транспорт като корабоплаването и авиацията. Те казват, че автомобилите, работещи със синтетични горива, могат да имат подобен въглероден отпечатък като електромобилите, като се използва холистична оценка на жизнения им цикъл.
Все още не е ясно как ще изглеждат регулациите за синтетичните горива или кога ще бъдат финализирани, но този ход усложнява похода на индустрията за милиарди долари към изцяло електрически превозни средства, който изглеждаше почти неизбежен само преди няколко месеца.
Основни поддръжници на идеята за синтетични горива в автомобилната индустрия са производителите на спортни автомобили Porsche и Ferrari , които виждат в технологията начин да продължат да продават своите емблематични модели с двигатели с вътрешно горене като Porsche 911 и Ferrari V-12. Porsche инвестира в пилотен завод за синтетични горива в Чили съвместно със Siemens и редица енергийни компании.
„Не знам друга възможност за декарбонизиране на автомобилите с двигатели с вътрешно горене“, обяви изпълнителният директор на Porsche и Volkswagen Group Оливер Блуме през март на годишната конференция относно годишните финансови резултати на германската група.
„Това е много добре за нас, защото можете да използвате конвенционален автомобил, който е (въглеродно) неутрално“, заяви от своя страна изпълнителният директор на Ferrari Бенедето Виня през май.
Но не само екзотичните автомобили могат да се възползват от синтетичните горива. След решението на ЕС изпълнителните директори на Stellantis и Renault казаха, че тези горива могат да бъдат валидно решение за декарбонизиране на съществуващите коли с двигатели с вътрешно горене, въпреки че не одобряват изрично използването им след 2035 г. при новите автомобили.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
преди 2 години и специално за върлите антиваксъре-газовици , камионът за доставки Futuricum Logistics 18E , е поставил рекорд за продължително каране с едно зареждане - 1099км . батерията дори не е била най-голямата (1000кВтч) , която предлагат от производителя , а 680кВтч . карането е продължило 23ч със скорост от 50км в час , двама шофьори са се сменяли през 4 часа , среден разход 52кВтч/100км ... и това е обикновен камион , дето си е в експлоатация , не некой направен ... само гумите са били пистови ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години синтетичните горива са отклонение от правата вяра и излишно харчене на ток от вятър и слънце ... !! ... не трябва да подлежат на изключение ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години The electrical systems in aircraft use (rare earth) samarium-cobalt permanent magnets to generate power. These magnets are also essential to many military weapons systems. https://***.world-nuclear-news.org/Articles/Construction-starts-for-Russian-medical-isotopes-p отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години За стари баби - гумите са слаби, за млади другарки се вземат други мерки. https://weapons.substack.com/p/if-china-cuts-rare-earth-supplies?utm_source=profile&utm_medium=reader2 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години АМАН ОТ БЕЗУМИЯТА И ИЗВРАЩЕНИЯТА НА КЛИМАТИЧНАТА СЕКТА отговор Сигнализирай за неуместен коментар