Китай като азиатския Детройт
В САЩ, тъй като търсенето на електрически превозни средства губи инерция, някои автомобилни компании отлагат плановете за електрификация. В Китай, най-големият пазар на електромобили в света, много компании все още инвестират големи суми в сектора, въпреки че пазарът вече е пренаселен и много компании работят на загуба.
Представители на индустрията казват, че електрическата трансформация на Китай продължава, като се има предвид, че електромобилите и другите превозни средства, захранвани с батерии, вече представляват една трета от продажбите, въпреки че растежът на търсенето се забавя. Китай се стреми местните производители на автомобили и доставчици на части да станат глобални, както и да изнасят повече.
Страховете, че светът ще бъде наводнен с по-евтин китайски внос, нарастват в някои региони. Миналата година Китай изпревари Япония и стана най-големият износител на автомобили, доставяйки около пет милиона превозни средства в чужбина. Сред основните дестинации изпъкват Мексико, Австралия и Саудитска Арабия.
Китайските автомобили рядко се срещат в САЩ, като се има предвид, че Вашингтон вече наложи допълнителни 25% мита върху превозни средства, внесени от Китай. През февруари президентът Джо Байдън нареди на Министерството на търговията да започне разследване на софтуер в чуждестранни автомобили - опит да спре китайските електромобили да наводнят американския пазар.
Европа е най-големият бенефициент на произведени в Китай електрически превозни средства през 2023 г., като представлява около 40% от изнесените коли на обща стойност 34 млрд. долара, показват данни на Атлантическия съвет. Европейският съюз (ЕС) миналата година започна антисубсидийно разследване срещу китайските производители на електрически превозни средства. В началото на март Европейската комисия (ЕК) заяви, че е събрала достатъчно доказателства, които показват, че превозните средства са били субсидирани, и предприема стъпки за подготовка за прилагане на наказателни мита със задна дата.
Китай нарече европейското разследване протекционистко, като междувременно призова САЩ да спрат да дискриминират китайските компании.
Много от най-големите износители в Китай са местни компании като Chery Automobile и BYD, която изпревари Tesla като най-големия продавач на електромобили в света и работи по амбициозни планове за увеличаване на износа.
Глобалните производители на автомобили искат да позиционират заводите си в Китай и като центрове за износ, предвид близостта на Китай до пазари като Югоизточна Азия и Близкия изток.
Tesla изнася своите автомобили, произведени в Шанхай, в редица региони, включително Азиатско-тихоокеанския регион. Компанията е изпратила около 344 хил. превозни средства в чужбина миналата година, което е с 27% повече спрямо 2022 г., показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
Ford, който се бори със спада на продажбите в Китай, се насочва към Югоизточна Азия и Северна и Южна Америка. Компанията казва, че е изнесла повече от 100 хил. превозни средства от Китай миналата година.
В Тайланд пазарният дял на традиционно доминиращите японски производители на автомобили, включително Toyota и Nissan, спадна до 78% през 2023 г. от 85% година по-рано, тъй като китайските марки генерираха по-голямата част от продажбите на електрически превозни средства, показват данни, публикувани от Toyota Thailand.
От гледна точка на потребителите по света, китайската технология за производство на автомобили е достатъчно силна, за да бъде приета в световен мащаб, смята Мацуяма от Nissan. „Искаме да използваме това за нашата глобална стратегия“, добавя той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 1 година До: evlogi казах ти да се въздържаш от коментари по технически теми, хахахаха... само за справка...литиево йонната батерия се появява на пазара 1991г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi ... и повечето европейски производители прегръщат идеята , алабализмите да са включени стандартно ... в ценовите листи , ако си ги загледал за европейските електрички , всичките алабализми са в наличните на склад ... много рядко има налична електричка без алабализми ... :))) ... гъделът е че чайниците за да пестят разработват собствени блокове за управление със собствени чипове и софтуер , за да не плащат на европейци или хамериканци ... спорен е въпросът колко са безаварийни и добри отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: evlogi ... ами то така е и написано ... китайските шитове се продават максимално наблъскани с алабализми (задна камера , парктроник, асистент за напускане на лента, асистент за спиране, асистент за тръгване под наклон, асистент за мъртвата зона , круиз контрол , навигация , хладилна жабка) , а сега добавят и AR HUD ... а тука това са екстри дето се заплащат допълнително ... аз по принцип съм "за!" китайската система , всичките алабализми да са включени стандартно ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ако изключим разните му електронни и софтуерни алабалии, електромобилите не са никаква нова технология.Не знам откъде го решиха това медиите.Ми те са основно батерия и електромотори.Нито едното, нито другото е нещо ново.Електромоторът особено дори е по-стара технология от двигателя с вътрешно горене. отговор Сигнализирай за неуместен коментар