IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Електромобилите разделят света на две: "За" или "против" Китай

Автопроизводителите все повече обръщат внимание на това откъде се снабдяват с необходимите части и къде могат да бъдат продадени техните модели, за да избегнат санкции

17:10 | 06.04.24 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Възходът на електрическите превозни средства разделя световния автомобилен пазар на две: единият, който приветства произведените в Китай автомобили, и другият, който ефективно ги отхвърля.

Миналата пролет представители на ръководството на Nissan се събраха в централната на компанията в Йокохама, Япония, за да разгледат световната карта, пише Wall Street Journal.

Картата разделя света на четири цвята: червено за страни, които блокират износа на китайски превозни средства; жълто за държави, които планират да ги спрат в бъдеще; сиво за страни, които може да наложат някои ограничения; и зелено за държави, които допускат свободен внос на китайски модели или планират такъв.

Упражнението е предназначено да установи дали Nissan има шанс да изнася автомобили, произведени в Китай, включително електрически превозни средства, дори когато геополитическото напрежение нараства. Ръководителите установиха, че приблизително 60% от страните попадат в това, което компанията оценява като „зелени“ или „сиви“ зони. Включвайки „жълтите“ страни, резултатът изглежда още по-обещаващ.

„Когато погледнете картата, може да видите, че 80% от пазара има среда, която може да приеме“ произведени в Китай автомобили, коментира Масаши Мацуяма , който ръководи китайското инвестиционно звено на Nissan.

През ноември автомобилният производител заяви, че ще започне да доставя превозни средства от Китай през 2025 г., включително електрически и плъгин хибриди, въпреки че все още не е разкрил точните дестинации на тези автомобили.

Nissan е в добра компания: Ford, Tesla и BYD увеличават износа от Китай. Техните ходове подчертават как геополитиката променя автомобилната индустрия, карайки производителите да актуализират стратегиите си за това къде произвеждат и продават автомобили.

Разколът в глобалния автомобилен сектор следва подобни разделения в области като телекомуникационната индустрия и интернет, тъй като светът става все по-поляризиран около двете най-големи икономически сили.

Все повече глобални производители на автомобили обмислят да увеличат износа от Китай, където автомобилите, и особено електромобилите, обикновено са по-евтини за производство, но само за избрани дестинации. Малко е вероятно да се окажат на пазара в САЩ, но места като Югоизточна Азия и Близкия изток са основните цели на този износ, тъй като техните пазари предлагат голям потенциал за развитие.

Заобикаляне на санкции

Междувременно китайските производители на автомобили създават фабрики в Европа, където са изправени пред антисубсидийно разследване, и в Мексико, вероятно за да изнасят от там на пазари като САЩ и да заобиколят някои мита.

Чуждестранните и китайски производители на автомобили също стават по-предпазливи относно това откъде получават определени технологии и компоненти и на кои пазари могат да попаднат техните автомобили с такава технология и части, за да избегнат санкциите или ограниченията в бъдеще.

Volkswagen AG, най-големият чуждестранен производител на автомобили в Китай, планира да запази някои разработени в Китай технологии, като чипове и софтуер, свързан с автономното шофиране, в страната, за да ограничи последиците от геополитическото напрежение. Наскоро компанията беше принудена да спре вноса в САЩ на хиляди луксозни автомобили, съдържащи санкционирани китайски части.

В Китай по-рано тази година служители призоваха големите местни производители да доставят повече чипове от китайски доставчици, споделят източници.

За потребителите може да възникне пропаст между два блока: един регион, който все повече е доминиран от по-евтини електромобили с напреднали технологии, произведени в Китай, и друг, вероятно включващ САЩ, с по-скъпи автомобили и по-бавно приемане на електромобилите.

„Малко вероятно е новите технологии да се разрастват със същия темп на зрели пазари като САЩ, които ще стават все по-изолирани и новите технологии ще се предлагат само на премиум цени“, коментира Бил Русо, главен изпълнителен директор на Automobility, базирана в Шанхай консултантска фирма.

Последна актуализация: 16:43 | 06.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 36
khao
преди 3 седмици
До: evlogi казах ти да се въздържаш от коментари по технически теми, хахахаха... само за справка...литиево йонната батерия се появява на пазара 1991г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 20
zelka007
преди 3 седмици
До: evlogi ... и повечето европейски производители прегръщат идеята , алабализмите да са включени стандартно ... в ценовите листи , ако си ги загледал за европейските електрички , всичките алабализми са в наличните на склад ... много рядко има налична електричка без алабализми ... :))) ... гъделът е че чайниците за да пестят разработват собствени блокове за управление със собствени чипове и софтуер , за да не плащат на европейци или хамериканци ... спорен е въпросът колко са безаварийни и добри
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 20
zelka007
преди 3 седмици
До: evlogi ... ами то така е и написано ... китайските шитове се продават максимално наблъскани с алабализми (задна камера , парктроник, асистент за напускане на лента, асистент за спиране, асистент за тръгване под наклон, асистент за мъртвата зона , круиз контрол , навигация , хладилна жабка) , а сега добавят и AR HUD ... а тука това са екстри дето се заплащат допълнително ... аз по принцип съм "за!" китайската система , всичките алабализми да са включени стандартно ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 28 rate down comment 2
evlogi
преди 3 седмици
Ако изключим разните му електронни и софтуерни алабалии, електромобилите не са никаква нова технология.Не знам откъде го решиха това медиите.Ми те са основно батерия и електромотори.Нито едното, нито другото е нещо ново.Електромоторът особено дори е по-стара технология от двигателя с вътрешно горене.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още