Кризисните настроения в германската автомобилна индустрия се отразяват и на пазара на труда. Например Volkswagen и Mercedes-Benz обявиха значително по-малко позиции през 2024 г., отколкото през предходните години. Това показва оценка на компанията за пазарни проучвания Index Advertising Data за Neue Osnabrücker Zeitung.
Според доклада VW е публикувал 8951 свободни работни места в рамките на миналата година – с 43 на сто по-малко от 2023 г. При Mercedes обявите за работа са намалели с 40% до 17 076 броя.
Според Index Advertising Data това са най-ниските нива на свободни позиции от 2020 г., когато индустрията беше помрачена от коронавируса.
Само при BMW броят на позициите се повишава леко до 20 081 места.
Производителите на автомобили намаляват разходите
Според данните и трите автомобилни компании вече влагат по-малко пари в обяви за работа. За VW прогнозната цифра е 1,6 млн. евро, само около една четвърт от сумата за предходната година. Mercedes инвестира около 5,3 млн. евро, с 60 на сто по-малко от 2023 г., докато BMW намали разходите с около 40% до 6,4 млн. евро.
Index Advertising Data поддържа най-голямата база данни за обяви за работа в Европа.
Миналата година големите автомобилни производители отчетоха слаби продажби и намаляващи приходи. Причината за понижения брой работни места при VW е замразяването на наемането на нови служители, което е в сила от ноември 2023 г., посочва говорител на компанията. Това е "част от програма за ефективност, която трябва да засили конкурентоспособността на компанията и да я подготви за бъдещето". Освободени от това замразяване са „задължителните по закон“ позиции със специални функции.
Mercedes също обмисля програми за строги икономии и за възможни съкращения на работните места от известно време. Наскоро Wirtschaftswoche съобщи, позовавайки се на запознати с темата източници, че компанията може да заличи до 20 хил. работни места през следващите няколко години.
Автомобилната индустрия е ключов сектор за германската икономика. Милиони работни места зависят пряко или косвено от нея. Тенденцията на преминаване към електрическа мобилност обаче представлява предизвикателство за германските производители. Мнозина са разчитали на дизеловата технология твърде дълго и са закъснели с инвестициите в електрификация. Сега тези компании имат малък шанс да се конкурират с новите, силно субсидирани производители от Китай.
В допълнение към това, протекционистката търговска политика на администрацията на американския президент Доналд Тръмп оказва допълнителен натиск върху индустрията. Републиканецът обяви в средата на февруари, че може да наложи допълнителни мита върху вноса на автомобили в САЩ.
Само преди няколко дни Porsche, дъщерно дружество на VW, обяви, че ще съкрати 1900 работни места до 2029 г.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
преди 9 месеца Не стига на магарето крастата, но и мухите го хапят. Германия сама си ликвидира промишлеността с тъпппата зеленикаква сделка. А безумното повишаване на изискванията към колите, уж за екологията, съсипва и остатъка от автомобилно производство. Стигна се до срамотии - Ауди да се произвежда от китайци, но без емблематичните 4 кръга, само със скромен надпис AUDI. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: oratten кое от написаното не е вярно, руска магистрална утайкоо ... имаше ли такива статии тук? имаше... в статията горе пиле ли че имат хиляди отворени позиции .. пише! няма да ти дам да ми го *** ако за това си тук! :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца кyxao, ти си класически случай на интелектуално и сексуално импотентен глyпaк. не разбирам защо държиш цялата медия да си го припомня ежедневно отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца До: sssaaa това някакъв неспокосен опит за ирония ли е, импотентен дядка? русия не е в криза, те са в катастрофа... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца Споко бе, само Русия са в криза. Навсякъде другаде дет викате в "белия свят" е цветя и рози, нали така? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 месеца пак опорки и измислени кризи... те не могат да намерия 50 000 човеказа за работа, но имало криза! :D:D до преди 2 години пишехте че им трябват по 400 000 мигранти годишно (което пак беше опорка, но тогава опорките бяха на друга тема) зада запълнят раб. места, сега били в криза! :D:D отговор Сигнализирай за неуместен коментар