Според него от новата стратегия на Европейската комисия за автомобилната индустрия „лъха зелен догматизъм“. "Лансират се с голяма сила автономните автомобили, но освен, че Европа не разполага с данните за развитието на тази индустрия, то на нас ни липсва и евтината енергия за тях, както и суровините за батериите им“, посочи Желев. Той подчерта, че в сегашната ситуация най-големите центрове за развитие на електромобилите, евтината работна ръка и пазарите, на които ще се реализира тази продукция, също не са в Европа.
Автомобилният експерт съобщи, че след пандемичната криза в Европа не само електромобилното търсене, а и автомобилното търсене е с дефицит между 3 и 4 милиона на година, което, по думите му, означава, че производителите страдат, освен всичко друго, и от свръхкапацитет. Калоян Желев отчете, че това е „чиста загуба в техните бюджети“.
Той посочи и друга причина за рисковете и предизвикателствата, пред които се изправя автомобилната индустрия на Стария континент. „Производителите са групирани в различни лагери. (...) Всеки гледа на настоящата ситуация от кулата на собствения си интерес и липсва качествен арбитър, който да обедини тези разностранни интереси и да ги поведе напред“, изтъкна Желев.
Той смята, че авторите на стратегията на Европейската комисия настояват за "още от същото" и нямат капацитет за предложат решения за излизане от тази сложна ситуация. На въпроса защо политиците не се вслушат в най-мощните европейски автомобилни производители, които се отдръпват от агресивното налагане на чисто електрически модели, автомобилният експерт заяви, че ако не се намери решение за проблема той е в състояние и „потенциала да убие цялата европейска автомобилна индустрия“.
Според Желев проблемът става още по-сложен, защото признаването на грешка означава поемане на отговорност. Той обясни, че след публикуване на доклада коментарите са свързани с критика за липса на прагматични решения за намаляване на въглеродния отпечатък от автомобилната индустрия и от автомобилния парк, като в него се настоява за още повече електрификация.
Ще отстъпи ли ЕС от зелените си цели в областта на автомобилния сектор? Какво се случва с германската автомобилна индустрия след изборите? Все още ли възнамерява Volkswagen да затваря заводи? Могат ли проблемите на Stellantis да се окажат "прочистваща криза"? На какво се дължат големите отклонения в пазарните тенденции на българския автомобилен пазар?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
преди 8 месеца Какво им пука на търговците на "зелен хайвер"? Те си го продават и печелят огромни пари, а автомобилните индустрии на отделните страни да духат супата, та да я постоплят малко. Дали ще има или няма да има електрокари, все тая. Елекроцентрали няма, няма и да има. Само на ветрени мелници и фотки се видя, че до никъде няма да се стигне. Целите, зададени от Шваб, успешно се гонят. Въглеродната неутралност означава ликвидиране на белтъчните същества, ни повече, ни по-малко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар