Концесионерът на бургаското пристанище "БМФ Порт Бургас" планира през 2015 г. да инвестира 29 млн. лева в инфраструктура. Това става ясно от интервю на прокуриста Борис Балев пред в. „Стандарт“.
Той отчита, че през миналата година портът е обслужил общо 586 плавателни съда и е обработил 4,4 млн. тона товари, което по негова оценка е абсолютно постижение след спирането на "Кремиковци" през 2008 г.
„Товарите са четири групи. Насипните (концентрати, зърно, въглища, цимент и др.) са с основен дял от 53%, следват генералните (метали, тръби, оборудване и др.) - 23%. Контейнерите са 18% от товарооборота, останалите 6% са наливни, главно горива. От встъпването ни като концесионер на терминали "Бургас Изток-2" и "Бургас Запад" се отчита значителен ръст на товарооборота. През 2013 г. сме обработили със 114% повече товари спрямо 2012 г., а през 2014 г. - с 33% повече от 2013 г.“, коментира Балев.
В резултат концесионерът отчита значителен ръст на приходите, съответно на оперативната печалба и на крайния финансов резултат. През 2014 г. "БМФ Порт Бургас" изплати над 14 млн. лв. на държавата под формата на концесионни плащания, данък печалба, здравни осигуровки, пенсионни вноски и др., изчислява експертът.
За направените вече инвестиции той казва, че в момента за първи път се предприемат толкова мащабни дейности за модернизацията на 100-годишното пристанище.
Борис Балев допълва, че инвестициите през 2014 г. в двата терминала са 53,5 млн. лева. Закупено е оборудване за обработка на товари, включително 6 мобилни крана, два от които с товароподемност 100 т, вилкови повдигачи, влекачи, ричстакери, мотокари и др. Изградено е специализирано съоръжение за обработка на втечнени въглеводородни газове (LPG).
„В ход е поетапното изграждане на силозен комплекс за обработка на зърно на "Бургас изток-2". Съоръжението от 5 силоза с общ капацитет 75 000 тона ще предостави възможност за обработка на 1,2 млн. т зърно. Комплексът ще позволява обработката на кораби от типа "Панамакс" (б. р. плавателни съдове, чиито максимални размери позволяват преминаване през Панамския канал).
"Инвестирахме и в мултифункционално преместваемо съоръжение за съхранение на концентрати на "Бургас Изток-2". Продължаваме обновяването на терминалите "Бургас Запад" и "Бургас Изток-2". Значителна част от складовите полета бяха изцяло рехабилитирани“, обяснява прокуристът.
Планираните за тази година инвестиции от 29 млн. лева ще са основно в специализиран закрит склад за меден концентрат на терминал "Бургас Изток-2".
Ръководството на порта очаква с изграждането на жп линията София - Скопие да бъде увеличен транзитът на товари през двата терминала чрез привличането на товародатели от и за Македония.
В момента на пристанището работят 870 човека, заплатите са увеличени с около 20% спрямо заварените, казва Балев.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил