IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

България – конкурентна дестинация за летен туризъм заради цените

Българското Черноморие отново започва да привлича туристи от Западна Европа, коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценка в туризма

13:38 | 21.07.25 г. 1
Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

България остава конкурентна дестинация за летен туризъм заради запазените цени, особено в сравнение с Турция, където поскъпването доведе до спад в туристопотока. Това коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценка в туризма, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Въпреки желанията за увеличение на цените у нас свръхпредлагането и милионите легла по Черноморието задържат ценовите нива стабилни. Високата категория хотели обаче отчита около 10% ръст заради нарастващото търсене.

„Имаме увеличение на цените, но като следим данните на националната статистика, в хотелите по-висока категория, с 4-5 звезди, имат увеличение с около 10% поради голямото търсене, тоест търси се по-луксозният продукт“, посочи експертът.

Драганов подчерта, че възстановяването на германския и британския пазар е ключово за сегашния успех. Големи туроператори от Централна и Западна Европа отново насочват туристи към България, включително от страни като Полша, Чехия, Бенелюкс, Франция, Италия и Испания.

Нискобюджетните авиокомпании също улесняват културния туризъм към големите градове.

Според събеседника устойчивият ръст на културния туризъм зависи от ефективното използване на въздушния транспорт и ангажимента на общините. Той призова за активни програми, насочени към пролетните и есенните месеци, когато има свободни самолетни места. Инициативи като „Discover Bulgaria“, „Wine and Dine“ и „Fly & Drive“ могат да насочат туристите извън основните курорти към вътрешността на страната. 

Драганов посочи, че България трябва да се представя като част от интегрирани туристически маршрути в Югоизточна Европа, включващи исторически региони като Мизия, Тракия и Македония. Според него това ще улесни привличането на туристи от далечни пазари като САЩ, Япония и Китай.

България е класирана на второ място по чистота на морските води в Европа след Кипър. Това е сериозен актив в регионалната конкуренция, каза още гостът и допълни, че умерените температури в страната я правят все по-привлекателна в контекста на глобалното затопляне.

Летният туристически сезон у нас се развива изключително положително. Очакванията за над 2 милиона туристи през юли и август се оправдават, а годината вероятно ще завърши с над 13,7 милиона посетители, което е ръст от 3–4% спрямо 2024 г., посочи още гостът в предаването.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:38 | 21.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 1
Един Българин
преди 4 месеца
Ръст от 3-4% при запазени цени означава, че миналата година цените са били прекалено високи и за да има оборот тази е трябвало да ги намалят при тези милиони легла. Чудя се какви цени предлагат на чужденците т.к. българите в западна Европа масово се смайват от цените у нас дори и в задръстените места и почиват по Италия, Испания, Малдиви и къде ли не именно заради цените. Бирата в центъра на Брюксел е по-евтина на места от Пиринското (не е баш бира заради царевицата) по морето...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още