България остава конкурентна дестинация за летен туризъм заради запазените цени, особено в сравнение с Турция, където поскъпването доведе до спад в туристопотока. Това коментира Румен Драганов от Института за анализи и оценка в туризма, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Въпреки желанията за увеличение на цените у нас свръхпредлагането и милионите легла по Черноморието задържат ценовите нива стабилни. Високата категория хотели обаче отчита около 10% ръст заради нарастващото търсене.
„Имаме увеличение на цените, но като следим данните на националната статистика, в хотелите по-висока категория, с 4-5 звезди, имат увеличение с около 10% поради голямото търсене, тоест търси се по-луксозният продукт“, посочи експертът.
Драганов подчерта, че възстановяването на германския и британския пазар е ключово за сегашния успех. Големи туроператори от Централна и Западна Европа отново насочват туристи към България, включително от страни като Полша, Чехия, Бенелюкс, Франция, Италия и Испания.
Нискобюджетните авиокомпании също улесняват културния туризъм към големите градове.
Според събеседника устойчивият ръст на културния туризъм зависи от ефективното използване на въздушния транспорт и ангажимента на общините. Той призова за активни програми, насочени към пролетните и есенните месеци, когато има свободни самолетни места. Инициативи като „Discover Bulgaria“, „Wine and Dine“ и „Fly & Drive“ могат да насочат туристите извън основните курорти към вътрешността на страната.
Драганов посочи, че България трябва да се представя като част от интегрирани туристически маршрути в Югоизточна Европа, включващи исторически региони като Мизия, Тракия и Македония. Според него това ще улесни привличането на туристи от далечни пазари като САЩ, Япония и Китай.
България е класирана на второ място по чистота на морските води в Европа след Кипър. Това е сериозен актив в регионалната конкуренция, каза още гостът и допълни, че умерените температури в страната я правят все по-привлекателна в контекста на глобалното затопляне.
Летният туристически сезон у нас се развива изключително положително. Очакванията за над 2 милиона туристи през юли и август се оправдават, а годината вероятно ще завърши с над 13,7 милиона посетители, което е ръст от 3–4% спрямо 2024 г., посочи още гостът в предаването.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 4 месеца Ръст от 3-4% при запазени цени означава, че миналата година цените са били прекалено високи и за да има оборот тази е трябвало да ги намалят при тези милиони легла. Чудя се какви цени предлагат на чужденците т.к. българите в западна Европа масово се смайват от цените у нас дори и в задръстените места и почиват по Италия, Испания, Малдиви и къде ли не именно заради цените. Бирата в центъра на Брюксел е по-евтина на места от Пиринското (не е баш бира заради царевицата) по морето... отговор Сигнализирай за неуместен коментар