IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да държите инфлуенсърите под контрол?

Маркетинговите мениджъри трябва да се борят с две опасности: непредсказуемостта на младите интернет звезди и възможността да берат срам

14:39 | 27.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Ейдриън Баркър, основател на уебсайта Bark and Jack, в домашното си студио близо до Глазгоу. Бивш корпоративен обучител, Баркър превръща домашния си канал в YouTube в империя за реклама на луксозни ръчни часовници в рамките на няколко години, като редовно набира стотици хиляди гледания. Снимка: Bloomberg
Ейдриън Баркър, основател на уебсайта Bark and Jack, в домашното си студио близо до Глазгоу. Бивш корпоративен обучител, Баркър превръща домашния си канал в YouTube в империя за реклама на луксозни ръчни часовници в рамките на няколко години, като редовно набира стотици хиляди гледания. Снимка: Bloomberg

Защитни клаузи

Въпреки този щателен предварителен подбор Рифиш и екипът ѝ свалят всички публикации на инфлуенсърите, които са сключили договор с нея, преди да ги публикуват, и ги коригират, ако е необходимо. Но, подчертава 27-годишната мениджърка, инфлуенсърите трябва първо да помислят за себе си как да разкажат историята. „Те най-добре знаят какво съдържание им подхожда и какво кара последователите им да се чувстват добре“. 

Подобно на повечето компании, Otto работи с агенция, която се занимава с голяма част от комуникацията и договорните въпроси с влиятелните личности и тяхното ръководство. Например, компаниите се подсигуряват с договор, в случай че резервирана услуга не бъде предоставена. Инфлуенсърите на външен договор, които редовно се появяват за дадена марка, трябва да изпълнят минимален брой публикации. В случай на поведение, което вреди на бранда, компаниите могат да прекратят договорите. Компаниите също така се опитват да изключат ангажиментите с конкуренти в договорите поне за периода на кампанията, а понякога и за няколко месеца. В края на краищата артистите трябва да представят марката достоверно - поне за известно време - и да не правят така, че брандовете да изглеждат взаимозаменяеми.

В такива сделки приходите на влиятелните лица се основават на техния обхват. За тези, които имат над 100 000 последователи, компаниите често трябва да отделят няколко хиляди евро за публикация. За рекламодатели с повече от един милион фенове не е необичайно да се дължат дори петцифрени суми. При такива суми възниква и въпросът доколко големи са резервите на борда на директорите по отношение на този нов вид реклама. Мансек от Henkel отговаря на този въпрос първо със смях, а след това с дипломатични думи: „Нормално е да се налага да убеждавам". Според него в продължение на десетилетия почти нищо не се е променило в каналите за възпроизвеждане: Телевизия, печат, радио. „Това не са малки суми, които инвестираме във влиятелни личности. Затова разбирам, че хората поставят това под въпрос“. 

Въпроси преди подписването на договор

Затова някои маркетинг мениджъри разчитат и на посредници като Кевин Теве. Неговата агенция All In представлява 25 влиятелни личности, сред които Диана цур Льовен и звездата от YouTube Rezo, има 800 клиенти и подписва 2000 договора с компании всяка година. Теве гледа на себе си като на гарант, че неговите инфлуенсъри са "сигурни за марката", както той се изразява. Това означава, че не съществува никаква опасност за бранда, който те трябва да възхваляват в мрежата - дори ако направят нещо глупаво, което хората могат да свържат с клиентите на All In.  Критиките на „ютюбера“ Rezo срещу политиката на партията на ексканцлера Ангела Меркел в Германия станаха истински хит. Снимка: YouTube Критиките на „ютюбера“ Rezo срещу политиката на партията на ексканцлера Ангела Меркел в Германия станаха истински хит. Снимка: YouTube

Теве, в средата на 30-те си години, с къса прическа и тениска, седи в заседателната зала на компанията си в Mediapark в Кьолн и разказва как буквално проверява новите инфлуенсъри, преди да подпише договор с тях. „И ако отговорите не ми се струват логични, задълбочавам се в тях“. Понякога, казва той, All In „се разделя и с артисти, които имат лоши отношения с други. Изобщо не искаме да попадаме в таблоидите“. Но раздялата може да има и други причини, например ако някой „фалшифицира собствената си история или забележим, че последователите са били купени“. 

Доколкото е известно, Фриц Майнеке не е стигнал толкова далеч. Новият сезон на 7 vs. Wild започва през есента. Тогава трудностите на природата отново ще бъдат на преден план. Компаниите, които биха искали да включат своята марка в този спектакъл на открито, обаче трябва да помислят два пъти дали искат да бъдат свързвани с Майнеке. Във всеки случай Alpina Sports, доставчикът от Бавария на спортна екипировка, обяви, че повече няма да работи с него.

По материали на DPA и WirtschaftsWoche

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:39 | 27.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още