Собствениците на Canary Wharf Group (CWG) ще инжектират 400 млн. паунда свеж капитал в лондонския офис район, който пострада от напускането на ключови наематели в момент, когато компаниите намаляват офис площите си в отговор на хибридната работа, пише Financial Times.
Компанията за частни капиталови инвестиции Brookfield и Китарският инвестиционен фонд, които притежават финансовия център в източната част на Лондон от 2015 г. насам, съобщиха за вливането на капитал от 300 млн. паунда и на още 100 млн. паунда под формата на револвиращ кредитен инструмент.
Решението за влагането на нови пари във финансовия квартал е взето в момент, когато той се бори със забавяне на търсенето на офис площи и се стреми да привлече местни жители и компании за научни изследвания.
Главният изпълнителен директор на Brookfield Real Estate Брайън Кингстън коментира, че компанията е „доволна да продължи да подкрепя“ Canary Wharf Group, докато тя „продължава да се развива в жизнена и разнородна компания“.
Привлекателността на Canary Wharf сред големи компании пострада след пандемията от COVID-19, тъй като служителите направиха преход към работа от вкъщи, а компаниите намаляват офис площите си. Бизнес районът понесе удар и от излизането на видни наематели като HSBC, която през юни съобщи, че до 2026 г. ще напусне 42-етажната си централа, проектирана от Норман Фостър.
Очакваното решение на HSBC да премести централата си в лондонското Сити беше сметнато за предвестник за наемателите от сектора на финансовите услуги, които в исторически план доминират в Canary Wharf. Малко над половината от наемателите там са били в сектора на финансовите услуги, съобщи компанията в годишния си доклад.
Големите офис кули, които бяха популярни при изграждането на Canary Wharf, не са толкова предпочитани сега, тъй като компаниите избират обекти в центъра на града, за да насърчават присъствената работа.
През септември служителите на Credit Suisse бяха уведомени, че ще започнат да се изнасят от Canary Wharf към офисите на UBS в Ситито. Свободните офис площи в Canary Wharf остават повече в сравнение с други райони в Лондон на ниво от 14% спрямо 11% в Ситито и 6 на сто в „Уест Енд“, сочат данни на компанията CoStar.
Усилията на Canary Wharf Group да диверсифицира портфейла си, които започнаха преди пандемията, постигат известен успех. Сега районът включва над 1000 апартамента за отдаване под наем с над 3500 души, които живеят там, съобщава CWG.
В района има и редица организации, съсредоточени в сектора на здравеопазването и природните науки, включително Genomics England, Barts Health NHS и Генералният фармацевтичен съвет.
CWG влага средства в развиването на зелени площи и се опитва да насърчава откриването на магазини и ресторанти. „Тази инвестиция показва увереността в нашия бизнес план и продължаващото стратегическо препозициониране на Canary Wharf“, коментира главният изпълнителен директор на CWG Шоби Хан.
По-рано тази година рейтинговата агенция Moody’s понижи рейтинга на дълга на Canary Wharf Investment Holdings, като се мотивира с „трудната оперативна и финансираща среда за имотните компании“. В доклада си агенцията отбеляза още, че Canary Wharf има дълг от 1,4 млрд. паунда, който трябва да бъде рефинансиран през 2024 и 2025 г.
CWG съобщи, че е рефинансирала или удължила изплащането на дълг на стойност около 450 млн. паунда през първото полугодие на тази година и няма друг дълг с настъпващ падеж през тази година. Компанията трябва да изплати дълг за 800 млн. паунда през 2024 г. Запознат източник съобщи, че не се очаква плановете за рефинансиране на задълженията на CWG през 2024 г. да използват новия капитал.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт