IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Puma: 2025 г. ще е поредна трудна година за продажбите на маратонки

Компанията се бори да набере инерция на пазара

13:31 | 12.03.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Puma разочарова инвеститорите за втори път в рамките на седем седмици, като обяви по-слаби от очакваното резултати, докато германската компания за маратонки и спортни облекла се бори да набере инерция сред потребителите, пише Bloomberg.

Компанията прогнозира още една година на бавен растеж през 2025 г., позовавайки се на глобалните мита, валутната волатилност и геополитическото напрежение. Коригираната печалба вероятно ще бъде в диапазона между 520 млн. и 600 млн. евро преди данъци и лихви, гласи изявление на компанията. Сумата е под средната прогноза на анализаторите за 674 млн. евро.

Приходите от продажби, коригирани спрямо валутните колебания, вероятно ще нараснат с нисък до среден едноцифрен процент, което също е под очакванията.

Цената на акциите поевтинява с над 20% по време на търговията във Франкфурт. Стойността на книжата се сви с 32% през последната година, изоставайки от международния конкурент Adidas и от лидера в индустрията Nike.

Прогнозата повдига въпроси за това дали Puma може да набере инерция със своя бранд и с ключови модели обувки, които се надява да навлязат сред потребителите през тази година, като маратонките Speedcast с тънка подметка от 90-те години на миналия век, посочва в бележка анализаторът на RBC Capital Markets Пирал Даданиа.

Това също така поражда съмнения дали Puma ще успее да постигне целта си за достигане на марж на печалба преди лихви и данъци (EBIT) от 8,5% до 2027 г., която компанията вече беше отложила с две години, когато публикува предварителните данни за четвъртото тримесечие през януари, посочва в бележка анализаторът на Stifel Седрик Лекасбъл,

Ръстът на приходите от продажби на Puma се забави, откакто главният изпълнителен директор Арне Фройнд пое ръководството в края на 2022 г. По думите му Puma трябва да приоритизира изграждането на повече премиум модели маратонки, като Speedcat, които могат да изискват по-високи цени.

Инвеститорите следят отблизо как се представя Speedcat тази година, тъй като това е първият модел, който Фройнд се опитва внимателно да наложи и да го направи популярен сред масовите потребители.

През първото тримесечие компанията се бори със слабо търсене както в САЩ, така и в Китай, се казва в изявлението. Резултатите през тримесечието вероятно ще бъдат „значително под“ тези от миналата година, се казва в съобщението.

„Слабото първо тримесечие и 2025 г. изостават от консенсусната прогноза и предполагат несигурност в разходите поради икономическото и търговското напрежение в САЩ и Китай“, коментират анализаторите на Bloomberg Intelligence Пунам Гоял и Сидни Гудман.

Компанията също така предвижда еднократни разходи до 75 млн. евро тази година като част от усилията за ефективност. Очаква се съкращенията на разходите да добавят до 100 млн. евро към печалбата тази година, като се изключат лихви и данъци. За цялата година, като се вземат предвид еднократните разходи, Puma очаква този показател да бъде в диапазона от 445 млн. до 525 млн. евро – доста под резултата от предходната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:31 | 12.03.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още