За да бъде един търговец успешен, той задължително трябва да има онлайн присъствие. Електронната търговия ще доведе до края на физическите магазини, поне от типа каквито ги познаваме. Това прогнозира от Китай Милчо Василков, собственик на дигитална агенция S4amz, в интервю за "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че Китай е центърът на онлайн търговията, като мащабите надминават познатото от останалия свят. По думите му там моловете вече са от съвсем друг тип – те са се превърнали в шоурумове на големи компании, включително на автомобили, и в центрове за забавление – кина, игри, храна. „Никой не отива в мол да си купи дрехи и други неща“, подчерта Василков.
Мениджърът прогнозира, че бъдещето е в електронната търговия. Василков очаква да остане и физическата търговия, но в по-малки мащаби и със затихващи функции. „Ще останат някои големи играчи, които ще правят комбинирано и онлайн, и офлайн бизнес“, смята той.
Василков обясни, че услугите на S4amz са свързани с платформите на Amazon, като компанията помага на български фирми да излязат на пазарите на интернет гиганта. Той добави, че платформите на Amazon са различни за всяка държава.
Според него най-голямата пречка за българските бизнеси е правилното позициониране на продукта на правилния пазар. „Един продукт, бил той козметичен, или хранителна добавка от България, трябва да бъде представен така, че германският потребител да се заинтересува. Повечето български производители, имайки успешни продукти в България, мислят, че ще преведат един етикет на немски и ще пуснат продукта да се продава, което със сигурност няма да има успех“, коментира Василков. Той препоръча на нов пазар да се излиза с нова опаковка, която да е свързана с целевите потребители, без значение колко добре се е представял продуктът на други пазари.
Мениджърът отбеляза, че все по-голямо значение придобиват социалните мрежи и инфлуенсърите, като "вече почти няма сериозен онлайн търговец, който да не ползва инфлуенсъри". "Всеки инфлуенсър има своята аудитория. Ако продуктът, който ние предлагаме, може да бъде таргетиран към тази аудитория, това са потенциални клиенти. Вече никой не гледа реклами и никой не гледа такъв тип телевизионно съдържание", е мнението на Василков.
Мениджърът съобщи, че на пазарите в Азия все повече се развива търговията в реално време чрез социалните платформи. „Това е излъчване на живо при представяне на даден продукт, като в същото време клиентите могат да правят директни поръчки“, посочи той. Василков обясни, че заради различни регулации тази възможност за продажба все още не е налична в Европа, но все повече търговци се опитват да представят продуктите си на живо, като събират поръчки чрез директни съобщения.
Как се променя електронната търговия с намесата на изкуствения интелект? Каква е ролята на виртуалните инфлуенсъри? Какви практични съвети на българиге за развиване на бизнес в Amazon дава Василков в новата си книга може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.
преди 3 дни До: Алехандро ти коя статия четеш ? Тоя хвали инфлуенсърите, не ги плюе!. Това не е топ материал, а доста посредстван и пълен с общи приказки, хвалещ собствния си бизнес! Платформи като амазон убиват търговците, но тоя ги хвали... странно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 дни Това е топ материал, браво! Колкото до края на статията - *** не спира да плюе инфлуенсърите, кви били тез хоръ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар