Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Луксозният SUV-сегмент разчита на BMW и Audi за прекратяване на кризата

Средната цена, на която се продават автомобили от този сегмент в Европа, през 2017 г. е била 80 126 евро

Луксозният SUV-сегмент разчита на BMW и Audi за прекратяване на кризата

Снимка: Ройтерс

Продължилата две години криза в търсенето на големи SUV-модели от луксозния сегмент на европейския пазар ще приключи през 2019 г. Причината за това е пускането на нови флагмани на BMW и Audi, както и смяната на ключови модели на Mercedes-Benz, твърди в своя анализ на пазара Automotive News Europe.

През 2017 г. продажбите в сегмента спаднаха с 8,8% до 246 573 единици, сочат данните на компанията за изследване на пазарите JATO Dynamics. Само два модела - Land Rover Discovery и Range Rover, отбелязват ръст сред автомобилите в Топ 10 в този сегмент, докато при всички останали се отчита спад.

Начело в сегмента на луксозните SUV-модели продължава да е BMW X5, следван от Audi Q7 и Volvo XC90. При производителите лидер е Land Rover с общо 57 125 продажби на трите си модела в Топ 10 - Range Rover Sport, Range Rover и Land Rover Discovery. На втора позиция е BMW с 45 437 продажби на моделите си X5 и X6, а на трета – Mercedes-Benz с 45 269 единици.

Още по темата

Появата на нови модели през 2018 г. няма да промени съществено резултатите в сегмента, но се очаква това да стане през 2019 г., когато общите продажби ще се увеличат с 8% и ще надхвърлят 300 000 единици, прогнозира на свой ред компанията за анализи LMC Automotive.

Един от новите модели, които се очакват през тази година, е флагманът на Audi – Q8, който ще даде на марката един по-спортен конкурент при големите луксозни SUV-модели. На свой ред Mercedes-Benz разчита на новата G-Class, но истинският скок на продажбите при компанията от Щутгарт трябва да бъде осъществен благодарение на новата версия на най-популярния неин модел в сегмента – GLE. Тя ще излезе на пазара догодина.

BMW също ще разшири присъствието си с предстоящия дебют на X7, чието производство стартира в края на годината. През 2019 г. баварците ще предложат и новата генерация на X5, която също ще помогне за увеличаване на общия брой продажби.

Британците от Land Rover увеличиха европейските продажби на Discovery с 28%, като моделът се придвижва от 9-а на 6-а позиция в Топ 10. Сега компанията ще предложи Range Rover с 3 врати, който излиза в тираж от 999 бройки. Те вече са изкупени. Компанията пуска и хибридни версии на Range Rover и Range Rover Sport, които също ще играят сериозна роля в този клас. 

  

Любопитното е, че продажбите на дизелови модели в сегмента спаднаха с цели 10% и вече дялът на този тип автомобили е 73%. На свой ред бензиновите версии записаха лек ръст, но като цяло големият победител са електрифицираните модели. Те записаха общ ръст от 10% до 40 564 продажби, като половината от тях се падат на хибридите (plug-in).

Лидер при този тип луксозни SUV-модели е Volvo XC90, на който се падат 25% от продажбите в Западна Европа. Добре се справя и единственият производител, предлагащ бензиново-електрически хибриди в сегмента – Lexus. На свой ред Tesla е продала 12 000 бройки от изцяло електрически Model X в Европа, което е по-добър резултат от този на BMW X6.

Една от причините за бавния растеж в сегмента е доминацията на два пазара – Великобритания и Германия, където през 2017 г. са продадени съответно 64 900 и 66 240 луксозни SUV-автомобила. Далеч след тях са Италия с 16 110 и Франция с 14 118 продажби.

Данните на JATO показват, че средната цена, на която се продават автомобили от този сегмент в Европа, през 2017 г. е била 80 126 евро. Като цяло Старият континент е третият по големина пазар в света в сегмента след САЩ - 592 000 продажби, и Китай – с 321 400 продажби.

Още подобни автомобилни анализи четете в Automedia.bg!

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Анализи
Защо Tesla прави повече вестникарски заглавия, отколкото коли?