Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Корадо-България със спад на приходите и печалбата, но ще разпредели дивидент за полугодието

Дружеството признава, че спадът е щял да е по-голям, но чешката компания майка е реализирала почти три четвърти от продукцията му на западноевропейските пазари

Корадо-България със спад на приходите и печалбата, но ще разпредели дивидент за полугодието

Снимка: Корадо-България

Производителят на радиатори "Корадо-България" отчита спад на приходите и печалбата за второто тримесечие на фона на пандемията, но обявява, че пак ще разпредели шестмесечен дивидент и запазва размера му.

Това се вижда от отчета на дружеството и от уведомление за дивидента, публикувани чрез Българската фондова борса (БФБ).

Приходите от договори с клиенти на компанията се понижават с 18% до 17,231 млн. лева към края на юни от 21,115 млн. лева към края на юни 2019 г. От тях приходите от продажба на продукция са малко над 17 млн. лева и се понижават от 20,875 млн. лева година по-рано.

Базираното в Стражица дружество успява да понижи и разходите си – разходите за материали намаляват до 11,067 млн. лева от 14,028 млн. лева, за персонал – до 2,435 млн. лева от 2,554 млн. лева, за външни услуги – до 594 хил. лева от 620 хил. лева.

Още по темата

Оперативната печалба на "Корадо-България" към края на юни е в размер на 2,7 млн. лева спрямо 3,627 млн. лева към края на юни 2019 г.

Нетната печалба е 2,402 млн. лева спрямо 3,218 млн. лева за същия период на предходната година, като пада с 25%.

Доходът на акция е 0,18 лева спрямо 0,24 лева.

"Корадо-България"  подчертава, че въпреки извънредното положение и пандемията не е правила съкращения и не е спирала производството си. Дружеството признава, че спадовете са можели да бъдат и по-големи, но компанията майка – чешката Корадо Груп, е реализирала над 70% от продукцията на западноевропейските пазари, които не са били засегнати в такъв мащаб от пандемията.

Корадо-България АД
Дружеството посочва в доклада си, че най-големите пазари на Корадо-България – Румъния, Украйна и Унгария, са най-тежко засегнати от коронакризата и спадът на продажбите там е в рамките на 30-50%.

Компанията успява да увеличи и продажбите си на вътрешния пазар, макар че той остава с малък дял в общите продажби.

Дружеството е продало 221 172 броя радиатори за полугодието, от които 4 260 в България, или малко под 2% от общите продажби. В ЕС са реализирани 201 415 радиатора, извън ЕС – малко под 15 500. За сравнение, към края на юни 2019 г. броят на продадените радиатори в ЕС е 229 378, а за полугодието на 2018 г. – 235 206.

Дружеството обявява още, че на 16 септември е свикано общо събрание на акционерите, на което ще се обсъди и вземе решение за разпределянето на дивидент за полугодието в размер на 0,1 лева за акция. Дивидентът за първото шестмесечие е същият като разпределения миналата година за периода.

Общата сума, която ще бъде разпределена като дивидент за полугодието, е почти 1,317 млн. лева.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Сделки с акции на Еврохолд донесоха 2 млн. лева от оборота на БФБ днес