Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Apple и Google губят доверието на потребителите

Двете марки се сринаха с по 20 места в проучване на репутацията на най-разпознаваемите корпоративни марки

Apple и Google губят доверието на потребителите

Снимка: Ройтерс

Apple и Google изпаднаха от топ 20 в проучване за репутацията на най-разпознаваемите корпоративни марки на американската агенция The Harris Poll.

През 2017 г. двете компании заемаха съответно пето и осмо място, докато тази година са значително по-назад. Производителят на смартфони Iphone Apple Inc е на 29-то място, а интернет гигантът Google е едно място по-нагоре – на 28-ма позиция, става ясно от данните, цитирани от агенция Ройтерс.

За трета поредна година първи е онлайн търговецът Amazon.com Inc.

Изследването на общественото мнение, което се провежда всяка година от 1999 г. насам, е направено сред 25 800 пълнолетни американци в периода между 11 декември и 12 януари. 

Още по темата

Според изпълнителния директор на The Harris Poll Джон Герзема най-вероятната причина за спада в репутацията на Apple и Google е тази, че и двете компании не можаха да представят достатъчно привличащи вниманието на публиката продукти, както през предишни години – безплатни услуги от Google като Google Docs и Google Maps, или технологичните иновации на Apple като iPod, iPhone и iPad.

Според Герзема Google и Apple се намират в спад. „Все още не сме достигнали до момента на самоуправляващите се автомобили. Нито можем да видим всички неща, които ще направят с изкуствения интелект“, обяснява той.

На този фон Amazon.com продължава да е фаворит на аудиторията. Компанията заема първото място в продължение на общо пет години, като единствено през 2015 г. отстъпи до второ място. Според изпълнителния директор това се дължи на факта, че компанията навлиза все по-категорично в живота на потребителите, включително и чрез бизнеса си с търговия на хранителни стоки след придобиването на веригата супермаркети Whole Foods. 

Изкачване отбелязва и компанията на Илон Мъск Tesla, която от номер девет миналата година вече е на трето място. Герзема посочва, че успехът ѝ, както и този на нейния основател, се дължат на факта, че те „запълват празнината от оптимизъм“ на фона на предимно негативния новинарски поток в медиите.

По-рано тази година SpaceX изпрати в Космоса най-мощната ракета в историята Falcon Heavy, на борда на който бе и личният автомобил на Мъск TeslaRoadster, оборудван с камери, които да заснемат пътуването.

От своя страна Facebook също отбелязва подобрение на репутацията си през 2018 г., независимо от това, че социалната мрежа стана обект на атаки от американските законодатели за ролята си в руската намеса на американските президентски избори през 2016 г. Компанията се нарежда на 51-во място. Това е с над десет места под най-доброто ѝ представяне през 2014 г., когато беше на 38-мо.

Тази година филмовата компания The Weinstein Co дебютира в класацията на 99-то от общо 100 места. Това се случва, въпреки че над 70 жени обвиниха нейния съосновател Харви Уайнстийн в сексуално посегателство, включително и изнасилване.

Последната позиция е за японската компания за автомобилни части Takata Corp, след като неизправност в нейните въздушни възглавници беше свързана със смъртта на 22 души, а стотици други бяха ранени. Това доведе до най-голямото изтегляне на продукция в автомобилната история, принуждавайки Takata и нейното американско подразделение TK Holdings Inc да обявят банкрут.

ТОП 10 на класацията можете да видите в нашата галерия.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Новини
Поддоставчик на Apple е с най-зле представящите се акции в Китай