Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Snowflake осъществи най-големия софтуерен борсов дебют

С ръст на цената на акциите от 166% за един ден компанията сега е по-ценна от Uber Technologies Inc., Dell Technologies Inc. и General Motors Co.

Snowflake осъществи най-големия софтуерен борсов дебют

Снимка: Bloomberg L.P.

Това бе брилянтен дебют: В началото на сесията в сряда  акциите на Snowflake струват над 250 щатски долара - и по този начин значително повече, отколкото инвеститорите бяха очаквали. В понеделник, два дни преди пускането на книжата, софтуерната компания дори беше коригирала очакваната продажна цена на акциите с около 30% нагоре - от стойността на 8 септември от 75 долара до 85 долара до диапазона от 100 до 110 долара.

В крайна сметка първите акционери трябваше да платят дори 120 долара за всяка от 28-те милиона акции, които бяха продадени. И след това курсът се изкачваше и продължаваше да се катери нагоре. При курс от 290 долара за акция калифорнийската платформа за данни в облака се оценява на над 80 млрд. долара. Първоначалната цена от 245 долара беше повече от два пъти цената на емисията от 120 долара, а в крайна сметка акциите приключиха сесията на ниво от малко под 254 долара - ръст от 166% за един ден. С приходи от около 3,4 милиарда долара от капиталовия пазар това е най-голямото IPO на софтуерна компания до момента.

Още по темата


Това прави Snowflake, по-рано по-малко известна фирма със седалище в Сан Матео, Калифорния, по-ценна от Uber Technologies Inc., Dell Technologies Inc. и General Motors Co., показват данни, събрани от Bloomberg.

Това е и второто по големина първично предлагане след напълно неуспешното IPO на Uber през 2019 г., при което инвеститорите вложиха 8,1 милиарда долара в посредника на транспортни споделени услуги. Второто по големина IPO на софтуерна компания беше на облачната компания VMware през 2007 г. с обем от около 1 млрд. долара, изчислява Bloomberg.

“Дотук - добре", каза в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на Snowflake Франк Слоутман. „IPO-то за нас е крайъгълен камък по пътя. То не е крайна точка. Трябваше да направим това по редица причини, особено за да повишим статута на компанията на пазара”.

Слоутман пояснява, че е прекарал една година в разговор с институционални инвеститори за подкрепата на Snowflake и сега се надява, че те ще поддържат големите си дялове за поне пет до 10 години. Той искал акционери, които не търсят просто „инерция“, добавя мениджърът.

Snowflake е отличен пример за новия свят на облачните изчисления. Компанията, основана през 2012 г., е рядък конкурент на Amazon.com Inc. като доставчик на технология за съхранение на данни, която компилира информация от различни системи, така че клиентите да могат да я анализират заедно на едно и също място. Стартъпът предлага абонаментна платформа („Software as a Service“)  за запазване, управление и анализ на гигантски количества данни в интернет, с други думи - в облака. Това могат да бъдат собствени данни, но също и данни, които са „наети“, само за да бъдат анализирани заедно със собствени за клиента данни.

Адресираният пазар за компании като Snowflake се изчислява на около 80 млрд. долара в средносрочен план.

Компанията от Сан Матео, Калифорния, може да се похвали с изтъкнати инвеститори: Марк Беньоф, съосновател на облачния гигант Salesforce.com, и инвеститорът звезда Уорън Бъфет (Berkshire Hathaway) са поели ангажимент да купят по 250 млн. акции на цената на IPO-то чрез частна емисия. Berkshire Hathaway купува допълнителни четири милиона акции, които бившият изпълнителен директор на Snowflake Боб Мулия е искал да продаде.


През фискалната година, приключила на 31 януари, приходите на Snowflake са нараснали със 174% на годишна база до 264,7 милиона долара, съобщиха от компанията. За шестмесечието, приключило на 31 юли, приходите възлизат на 242 млн. щатски долара, което е 133% увеличение спрямо същия период на предходната година. Въпреки това дружеството работи на загуба, като тя почти се е удвои през миналата година, достигайки 350 млн. долара.

Листването се ръководeше от Goldman Sachs Group и Morgan Stanley. 

А Wall Street очаква още технологични IPO-та. Следващото, което се очаква, е IPO на Unity, която прави успешна операционна система за онлайн и мултиплейър видео игри. Подобно на Snowflake, Sumo Logic пък е от сектора на облачните изчисления и данни и също е напът да стане публична компания.


И двамата новаци имат обем на емисиите под 1 милиард долара. IPO-то на компанията за анализ на данни Palantir също се очаква с нетърпение, но неговата дата все още не е определена. Очаква се това да се случи в края на септември.    

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
2
 
3
преди 1 седмица
Акулата Бъфет и онзи тарикат Бениоф вързаха страшен номер. За секунди да спечелиш близо 1 млрд. не е никак зле. Първо казваш 75$, после 95$, след това обявяваш 110$ и накрая 120$ преди самото IPO. Обаче при самото отваряне държиш всички матрьошки при теб и чакаш купувачите да дадат максимална цена - 255$ и чак тогава продаваш. Сега инвеститорите ще чакат декември и ще стискат акциите, докато не се пусне новият транш. Тези инвеститори според мен и хал хабер си нямат какво точно представлява Snowflake.
0
 
1
 
2
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
По-точно - много излишни хартийки в инвеститорите.
0
 
3
 
1
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
биг дата и облак... класическа комбинация за борсови балъци :))) нещо като пет жии.
изтарикатиха се тия програмистчета, ей!

Още от Web
Унгария бе засегната от голяма кибератака от Азия