IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ст. Проданов: Имаме трикратен ръст на печалбата въпреки намалените приходи

Селектираме риска, избягваме застраховки на камиони и автобуси, споделя изпълнителният директор на Бул инс

09:00 | 27.12.12 г. 12
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Стоян Проданов.&nbsp;<em>Снимка: Личен архив</em></p>

Стоян Проданов. Снимка: Личен архив

Стоян Проданов е на 43 години. Той е доктор по икономика, доцент в катедра „Финанси и кредит” на Стопанска академия „Димитър А. Ценов”, Свищов. Има над 80 научни публикации, доклади и учебници. Женен с две деца. Изпълнителен директор на ЗД „Бул Инс“ от 2008 г.

- Г-н Проданов, отчитате утрояване на печалбата на годишна база до 4,9 млн. лв. за деветмесечието на 2012 г., при спад на приходите ви, каква е причината?

Промениха се целите на компанията. Основната ни цел е рентабилност, променихме преследването на висок пазарен дял на застрахователния пазар. Имаше клиенти с незавидни досиета, основно камиони и автобуси, с които преценихме че е по-добре да не продължаваме отношенията си. Тези клиенти вече са клиенти на други застрахователите. Жалкото е, че няма обмен на информация между застрахователите и едва ли цената за тези клиенти се е повишила адекватно спрямо риска който носят. Надяваме се със стартирането на проекта за въвеждане на система „бонус-малус“ на КФН нещата да се променят.

Реално вдигнахме цените на полицата „Гражданска отговорност“ за товарните автомобили и автобусите, с което намалихме интереса им към нашата услуга и имаме по-малко приходи от тях. Намаляха плащанията ни по такива щети (много негативна тенденция в щетимостта) и съответно се увеличи печалбата ни. Цените на застраховката „Гражданска отговорност“ за останалите типове МПС обаче са атрактивни за клиентите.

Парадоксът е, че по гражданската отговорност събираме премии, които са по джоба на българина, но плащаме щети по вкуса на средностатистическия европеец, когато катастрофата е в чужбина. Този дисбаланс е резултат от голямата пропаст между благосъстоянието на българите и на другите граждани на ЕС.

- Постигате удвояване на премийния приход по Гражданска отговорност, свързана с притежаването и използването на плавателни съдове и на летателни апарати за деветмесечието на 2012 г. Защо има ръст в този сегмент?

Ръстът при този вид застраховки идва от това, че клиентът ни се е доверил и е приел нашите финансови условия, гарантирани с висока презастрахователна защита. Целта ни е да увеличим приходите по другите видове застраховки с цел диверсифициране на портфейла. Искаме да променим визията на компанията от автомобилна към балансирана застрахователна компания с активност във всички линии на бизнеса, включително кораби, самолети и т.н. Това е верният път, макар диверсификацията да е затруднена при свиващ се пазар. Имаме амбицията да предлагаме през 2013 г. повече по-локализирани и по-фокусирани продукти за клиентите ни.

- Отчитате и 121% ръст при застраховка „Помощ при пътуване“. Плод на какви усилия е ръстът?

Значителното увеличение на застраховките "Помощ при пътуване" на Бул Инс се дължи главно на богатия професионален опит, изключително конкурентните тарифи, разнообразните допълнителни покрития и отличното обслужване на нашия асистанс партньор - Еврокрос Асистанс, при уреждане на плащания и обслужването на нашите клиенти във всички точки на света. Към 10.12.2012 г. в Бул Инс са сключени над 15 000 застраховки "Помощ при пътуване". С глобализацията и по-високата мобилност на българите в ЕС застраховката се превръща във важна част от планирането на бизнес пътуванията и екскурзиите.

- Започва зимният сезон. Какви застрахователни продукти да очакваме?

Да, помисли сме и за любителите на зимните спортове. В сряда (12 декември - бел. ред.) имаше пресконференция на Българския червен кръст, съвместно с ръководството на Планинската спасителна служба (ПСС), на която беше анонсирано нещо ново за България. Страната ни е с развит планински туризъм, а липсваше възможност за спасителни и издирвателни операции с хеликоптер. В миналото са ползвани хеликоптери на държавни институции само при извънредни ситуации.

Подписан бе договор за 3 хеликоптера по дългосрочни споразумения на ПСС и БЧК. Бул инс е един от основните партньори на БЧК от години. Така нашата застраховка Злополука с планински спортни рискове, наречена В-3М /mountain/, вече ще има допълнително покритие В-ЗМН /mountain + helicopter/. Допълнителното покритие е много подходящо за екстремни спортове, например сноуборд извън пистите, където застраховката на лифт-картата е невалидна.

Цената на застраховка В-3М за 1 ден е 3 лв., а с покритието хеликоптер /B-3MH/ е 5 лв. За година цените са съответно 34 лв. без и 50 лв. с хеликоптерно спасяване и транспорт. Ценообразуването на застраховката е съобразено с българските условия и стандарти. Например в Алпите цената на час за хеликоптерно спасяване и транспорт е 4 200 евро, докато в България ще е в пъти по-евтино. Новата полица с хеликоптерно спасяване има покритие до 5 000 лв /2 часа транспорт/, което практиката показва, че е достатъчно за подобна операция.

- Какво може да се каже за автокражбите, продължава ли тенденцията да се крадат скъпи автомобили и как противодействате?

В България има специфичен застрахователен риск, непознат в Западна Европа, а именно високото ниво на автокражбите, както и по-високия риск за определени марки автомобили. Затова у нас Автокаско все още е масова застраховка, докато на Запад не е. За да се защитим от риска кражба увеличихме застрахователната премия за някои от най-рисковите автомобили. Също така на най-крадените модели автомобили им поставихме допълни защитни средства.

Искам да добавя и още нещо, че премахването на маркировките не доведе до намаляване на кражбите на автомобилите, а се получи точно обратно. Минаха 2 месеца откакто маркировките ги няма, след изтичане на гратисния период, и трендът е очевиден. Превантивният ефект от маркирането на части и детайли вършеше работа, редуцираше сериозно риска. Значим дял от откраднатите автомобили се разфасоват и се продават като резервни части. Когато детайлите се маркираха, те автоматично създаваха проблеми на крадеца за тяхното пласиране. Имаме много случаи, в които чрез продажбата на такива маркирани детайли се стига до уличаването на извършителя. Премахването на маркировките не бе добре премислено, не се анализираха всички ползи и минуси.

Последна актуализация: 13:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 4 rate down comment 0
STRAHO
преди 11 години
ха ха ха...... така си е в целия свят! Принципа им на функциониране е такъв. Да лъжат. Сложната терминология и многото чуждици в езика им са за "заблуда на врага"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 2 rate down comment 3
absfresh
преди 11 години
Може да са мутри, но каквото съм имал по колата е отремонтирано във фирмения сервиз и директно платено от Бул инс. Личното ми мнение е, че в автомобилното застраховане са добри, сега ще ги пробвам в злополука на пистата, дано не ми се налага да ги ползвам :).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 5
LuckyYou
преди 11 години
Добре, аз не мога да разбера. Аз до сега съм ползвал 3 застрахователя, като от ДЗИ съм най-недоволен. При БулИнс ми дават най-много пари за щетите при колата ми, ако парите дето ми дават БулИнс са смешно малки, тогава какви са при другите ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 6 rate down comment 2
amanotumnici
преди 11 години
Тази статия си е чисто платена реклама. Не съм им клиенти, но от познати знам, че бавят плащанията и компенсациите за щети са смешно малки. От там им идва печалбата, а не от разни деверсификации на риска итн. Никъде не прочетох, дали изплащат обезщетения отговарящи на щетите.Един съвет към всички нормални хора - ако не сте доволни от обезщетението, пишете жалба до КФН. Има ефект!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 6
LuckyYou
преди 11 години
Освен това дават и най-много пари за щетите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 6
LuckyYou
преди 11 години
Хаха, аз пък от БулИнс съм най-доволен, с тях не съм имал никакви проблеми
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 1
coolio
преди 11 години
Не знам колко трябва да си ***, че да си нправиш застраховка при тея мутри
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
stone kold
преди 11 години
мошенници и ***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 0
ivancholak
преди 11 години
ами имат ръст щото не плащат нито навреме нито размера който застрахования заслужава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още