Втората причина е затварянето на съществуващи търговски центрове с цел ремонт и препозициониране, а третата е свързана с наемателите. От една страна ключови наематели – например Carrefour и Пикадили, се оттеглят. От друга липсва интерес от нови чуждестранни наематели, представени на западните пазари, които да навлизат в България, посочва той.
Най-важният фактор обаче си остава размерът на българския пазар. Разходите на потребителите не са достатъчни, за да издържат всички търговски центрове на пазара. Т.е. потреблението в по-слабите търговски центрове не е достатъчно, за да достигнат наемите до предварително бюджетираните нива, допълва Асенов.
Някои търговски центрове е възможно да бъдат препозиционирани след сериозни инвестиции в сградите и в привличането на ключови наематели, които да генерират поток от хора. Други са обречени заради лошите локации и единственият начин актива да се „възкресят“ е да сменят предназначението си, заключава той.
Строителството на молове в Европа се забавя
Като цяло в Европа строителството на нови молове също се забавя, а в Западна Европа превес имат разширенията и ремонтите, отколкото изграждането на нови проекти, показват данните на CBRE.
Завършените търговски центрове в Европа от януари до края на юни са с обща площ 1,3 млн. кв.м, което е с 4% по-малко спрямо първата половина на миналата година. Площите в строеж са 9,4 млн. кв.м, което представлява намаление от 21% на годишна база за периода, сочи статистиката на компанията.
Разширенията на съществуващи търговски центрове достигат 21% от всички строежи в този сегмент в Европа, което е с 50% повече спрямо същия период на миналата година.
Строителната активност остава концентрирана в Източна Европа предвид и водещите строителни площадки – Русия, Турция, Украйна и Полша (524 хил. кв.м нови площи в строеж).
В Полша обаче се очаква отслабване на “вълната” и консолидация в търговския сегмент от пазара на бизнес имоти заради очакваните данъчни промени, които ще засегнат търговията на дребно.
От западноевропейските пазари най-активно е строителството във Великобритания с 441 400 кв.м в строеж – със 75% повече спрямо първата половина на миналата година. За целия обем обаче определяща роля имат разширението на търговския център Westfield в Лондон и новия търговски център Victoria Gate в Лийдс.
Другите най-активни западноевропейски пазари са Франция и Италия със съответно 425 700 кв.м и 440 700 кв.м в строеж. В Германия в процес на строителство са 126 800 кв.м нови търговски площи.
Дори строителната активност в Турция и Русия обаче намалява, след като достигна пика си през 2014 и 2015 г., отбелязват експертите.


Задържаха двама варненци, незаонно проникнали в автомобил
Мачовете по ТВ днес (9 декември)
Спипаха варненец с 2,3 промила зад волана по обяд
Без ток във Варна на 9 декември 2025
Среднощна гонка във Варна: 19-годишен не спря на палка и след преследване падна в дере в "Максуда"
Петролът записа най-големия спад от три седмици с фокус върху пренасищането
Инвеститорите в биткойн ETF на BlackRock дойдоха късно на крипто партито
Какво показват опаковките за нивото на вашия бизнес?
САЩ подкрепят плана на Ирак да прехвърли находище на "Лукойл" на американска фирма
САЩ губят финансовото си предимство, докато Азия увеличава заемите в евро
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
BMW започна битка с пияните шофьори
Германия със сериозна подкрепа за електромобилите
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Синът на заместник-кмет на Харков е жестоко убит и изгорен във Виена
Средният осигурителен доход за октомври е 1879,58 лв.
"Битка след битка" с Ди Каприо и Шон Пен с 9 номинации за "Златен глобус"
За Нова година: В хотели, ресторанти и магазини - само кеш
42-годишен мъж е на командно дишане след като бе пребит в "Люлин"


преди 9 години Не е само до платежоспособността на клиентите. Значение има и разположението на моловете, половината са в столицата, другата половина в още 4-5 по-големи града в странта. Има цели региони, където има търсене но най-близкия мол е на над 100км. Нашите предприемачи очакват, е човек ще се емне и ще се качи на колата за да им посети мола, който е на 2 часа път в посока. Ами трудна работа, може и да го направиш, но инцидентно. Определено не може да стане практика, защото идва далеко. Затова казвам че и разпределението на моловете у нас куца и то много. Основно столицата и по-големите градове, останалите още нямат никакво покритие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ше психясам бе!Писах ви, че НЕМАТЕ ПЛАТЕЖНОСПОСОБНИ КЛИЕНТИ.Вие не, ше строиме, че имаме финасиране. клиентите ше дойдат с кредитес.Ама ей го на, земи тоа замък и планина от дългове....ПРИ ДЕМОГРАФСКАТА КРИЗА Е ТАКА. Даже серийците не могът да подобрът положението. отговор Сигнализирай за неуместен коментар