Външнотърговският дефицит на Великобритания се е свил през март благодарение на по-силния износ за САЩ, Китай и Русия, сочат данни на британската Служба за национална статистика, цитирани от ВВС.
Сезонно коригираният външнотърговски дефицит от стоки и услуги е намалял до 2,7 млрд. паунда спрямо коригираните в посока на понижение 2,9 млрд. паунда през февруари при първоначално обявени 3,4 млрд. паунда.
Износът на автомобили е донесъл 200 млн. паунда повече в сравнение с предходния месец.
Сезонно коригираният дефицит при стоките остава без промяна спрямо февруари на ниво от 8,6 млрд. паунда. Излишъкът при услугите е достигнал 5,8 млрд. паунда през март при 5,6 млрд. паунда месец по-рано.
Според Вики Редууд, икономист в Capital Economics, данните разкриват отражението на свитата търговия с еврозоната. „Анализът на числата предполага, че кризата в еврозоната продължава да хвърля своята сянка“, посочи Редууд.
„Ръстът в износа е подхранван от увеличаването му с 12% към страните извън Европейския съюз, а стойността на износа към ЕС се запазва на досегашното си равнище. Задълбочаването на кризата в еврозоната в последните дни предполага, че краткосрочната перспектива пред износа остава доста слаба, особено като се има предвид допълнителното поскъпване на паунда“, добави тя.
Дефицитът в търговията със стоки с ЕС се е разширил със 700 млн. паунда до 4,5 млрд. паунда през март. Общият износ за съюза е останал на ниво от 13,2 млрд. паунда, докато вносът е нараснал с 4,4% до 17,6 млрд. паунда.
Търговията със стоки с държавите извън ЕС е достигнала рекордни нива през март и по отношение на износа, и на вноса. Износът е нараснал с 1,4 млрд. паунда, или 12,1%, докато при вноса ръстът е от 4% до 17,3 млрд. паунда.
Икономисти обаче твърдят, че данните на статистическата служба дават малко поводи за оптимизъм по отношение на икономическия ръст във Великобритания.
„Общо взето, търговските данни натежават върху ръста за първото тримесечие, което е логично, тъй като търговските ни партньори зад граница не са пуснали в действие всички цилиндри на машините, така че търсенето на нашите стоки страда“, заяви Алън Кларк от Scotiabank.
Питър Диксън от Commerzbank добавя, че тенденцията отразява малко или повече странично движение, отколкото „пълен напред“.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”