Темпът на растеж на южнокорейския износ се е ускорил на месечна база през май, когато увеличените доставки към Европа и САЩ успяха да засенчат влошената поради пандемията търговия с Китай, който е най-големият търговски партньор на страната, съобщи Ройтерс.
Износът е записал ръст от 21,3% на годишна база до 61,52 млрд. долара, показаха данните на министерството на търговията в сряда. За сравнение - прогнозите на икономистите, анкетирани от медията, бяха за повишение от 19,3%, докато увеличението през април е било в размер на 12,9 на сто.
Доставките към САЩ са нараснали с 29,2% на годишна база, което е значително над априлското ниво от 26,6%, докато износът към Европейския съюз (ЕС) се е увеличил с 23,5%.
Наложените строги противоепидемични мерки в Китай навредиха на логистиката и доставките в региона, нанасяйки силен удар върху търговията. Износът към Китай е записал ръст от 1,2% на годишна база през май, след като се е свил с 3,4 на сто през април.
Вносът на Южна Корея обаче се е увеличил с 32%, достигайки 63,22 млрд. долара, с което търговският баланс на страната е записал дефицит в размер на 1,71 млрд. долара. За сравнение - през април показателят се е равнявал на 2,51 млрд. долара.
"Този май имаше повече работни дни спрямо миналата година. Износът към САЩ и Европа продължава да е силен, въпреки че доставките към Китай и Хонконг са все още слаби заради политиката за Covid-19", каза Пак Сангхьон, анализатор в HI Investment & Securities.
"В бъдеще най-големият риск за износния цикъл на Южна Корея ще бъде Китай", допълни Пак.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?