IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тайната история на Apple Watch

Новите технологии отвличат вниманието на хората от наистина важните неща, а с часовника си Apple иска да поправи това

12:00 | 13.04.15 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Тим Кук при представянето на устройството. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Тим Кук при представянето на устройството. Снимка: архив Ройтерс

Apple решава да направи часовник и едва след това започва да търси онова, което може да е добрият продукт (освен, разбира се, да показва времето). „Витаеше чувството, че технологията ще влезе в тялото", казва Алън Дай, който управлява групата за човешки интерфейс на Apple. „Чувствахме се така, сякаш естественото място, мястото, което има историческо значение и значимост, е на китката".

Целта на технологията на китката, какви проблеми тя ще може да решава – всичко това е трябвало да реши този екип постепенно, по време на процеса на създаване на един куп нови начини за взаимодействие с устройството. Но едно нещо е ясно от самото начало: часовникът ще бъде успешен или неуспешен заради едно единствено нещо, което се нарича с прозаичния термин „потребителски интерфейс“. Интерфейсът ще определи дали Watch накрая ще се показва в една дузина музеи или ще бъде запомнен като най-големият провал на Apple от Нютон насам (става дума за първото лого на Apple, проектирано през 1976 г. от Роналд Уейн. Логото изобразява Исак Нютон, седнал под едно дърво, а една ябълка виси точно над главата му).

Така че много неща зависят от Алън Дай. Като шеф на групата по потребителски интерфейс, той е отговорен за създаването на начини, по които да може да казвате на устройството ви какво да прави и как това устройство отговаря на тези заповеди. Тези готини малки преживявания, които имате с вашия лаптоп, телефон и таблет, когато иконите на приложенията трепкат, защото са готови да се движат из екрана? Това всичкото е благодарение на екипа по потребителския интерфейс.

Графичен дизайнер по образование, Дай е „много повече Burberry, отколкото BlackBerry“. С умишлено преметната наляво коса и японска писалка, закрепена за вътрешната страна на памучната си риза, той очевидно не остава никакви подробности на случайността. Той идва в Apple през 2006 г. с биография, която включва работа като директор на дизайна на модната къща Kate Spade и тежка артилерия в Ogilvy & Mather, където е работил за марки като Miller и Levi’s. След като работи в маркетинг поделението на Apple, помагайки за разработването на емблематичните кутии на продуктите, Дай поема юздите на групата на потребителския интерфейс.

Айв започва да мечтае за часовник на Apple след смъртта на Стив Джобс през октомври 2011 г. Скоро след това той представя идеята си на Дай и една малка група от други служители в дизайнерското студио. По това време те са били в разгара на маратона за основния ремонт на мобилната операционна система на Apple. „Ние буквално живеехме в дизайнерското студио“, казва Дай. „Малка група от нас, които работят по IOS 7". Седмата версия на операционната система на iPhone, IOS 7, е много повече от един редизайн на софтуера за смартфони и таблети: това е повратна точка за компанията, отбелязвайки изкачването на Джони Айв на позиция, на която отговаря за целия дизайн на Apple. Дай и екипа по интерфейса трябва да преосмислят всяко взаимодействие, всяка анимация, всяка функция.

Последна актуализация: 10:40 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 4 rate down comment 9
Илко
преди 9 години
*** *** бъркат нещата! Русофилите сме си в час(в курсе) с нещата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 5 rate down comment 1
bigmamascandal
преди 9 години
На мен пък точно такива материали са ми също интересни. има нужда и от такива. Иначе за троловете - прав си :(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 7 rate down comment 11
khao
преди 9 години
аз не съм толкова краен, мисля че има и добри статии(верно често преведени от други места, но ....), въпреки че последно време им падна нивото и все по често почнаха да пускат подобни рекламни статии, но да се надяваме че е временен спад на формата :):)Другата ми критика е че до скоро в коментарите можеше да се заформи стойностен спор и човек да научи нещо, но напоследък с тея руски *** вече ми се повръща....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 6
Илко
преди 9 години
Инвестора има един плюс за мене- не ми губи много времето, просто със заглавието и статията е изчерпана(прочетена). Това е в 98% от случаите , тука рядко съм чел цяла статия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 4
khao
преди 9 години
то и аз не прочетох цялото рекламно съобщение :) след третия абзац като почна мистичната част се отказах
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 12 rate down comment 4
Илко
преди 9 години
Само като прочетох заглавието и ми призля, в тоя сайт рядко чета на пълно статия (и тоя път не го направих). Ужас! Сравнявате го сякаш е програма, по кацането на Слънцето. Стига с тия тапни и тая "мистика" покрай Ябълката, те са масов продукт.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 1
FNM
преди 9 години
Евала Бойчо, АПОЛОГЕТ!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 4
khao
преди 9 години
я ми кажи според теб Епъл уотч колко ще струва след 10 год ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 7
ДесеткиЛевове
преди 9 години
> често даже цената му се качва защото е бижуЧесто, често, колко да е често. Качва се само цената на такива които са в малки серии. Купи си оригинален Ролекс днес и утре и след 10 години ще струва по-малко от колкото си дал за него.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 4
khao
преди 9 години
малиии, цели 5 страници тайни .... продукта им ще успее, защото имат твърда линия последователи. иначе ако трябва да сме обективни това е поредната безсмислена играчка. Мъжки ръчен часовник, това е бужу и всеки знае че като си купи скъп такъв от известна марка, той е ВЕЧЕН и често даже цената му се качва защото е бижу и произведебние на изкуството един вид. А тук кво имаме, джаджа която ще ще се ъпдейтва през 6 месеца и която след 2-3 години ще е технологично остаряла. Продукт за позьори.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още