Пътниците на БДЖ намаляват с 8 - 10% всяка година и поради тази причина на много места линиите стават безсмислени, стана ясно на кръгла маса за развитието на железопътния транспорт.
Намалелият брой пътници води до неефективно ползване на обществен ресурс, заяви Димитър Костадинов, управител на „БДЖ - Пътнически превози“. Така собствените приходи на БДЖ са само около 20%, останалото е субсидия. Затова държавният ресурс трябва да се ползва максимално ефективно, каза шефът на превозвача.
Наистина има много губещи линии, припомни Костадинов, но увери, че няма да се закриват линии и гари.
Като пример за неефективна инфраструктура Костадинов посочи, че има гари, до които няма довеждащ транспорт - те са буквално в полето и пътниците трябва да си повикат такси. Проблемът е, че 80 - 90% от клиентите на БДЖ ползват влаковете заради по-ниските цени на билетите.
БДЖ предлага да има общи карти за влак и градски транспорт за пътниците към големите градове. Превозвачът вече е обсъдил идеята със Столична община за основните крайградски линии до Перник и Своге. Засега няма вариант да се интегрират информационните системи на градския и жп транспорт, затова единственият вариант остават общите карти.
Влаковете между София и Перник ще се движат догодина през 20 минути в сутрешните и следобедните часове, когато перничани отиват и се връщат от работа в столицата, съобщи Ивайло Георгиев от БДЖ.
По направлението Пловдив - Димитровград влаковете ще се движат през 40 минути сутрин и следобед.
Костадинов уточни, че в случая не се променя броят на линиите, просто влаковете ще се движат на равни интервали за удобство на пътниците.
На конференцията стана ясно, че влаковете от столицата до морето ще минават догодина временно през Димитровград заради планираните ремонти по трасето София - Бургас. Това ще удължи пътуването с около 30 мин.
Представителите на БДЖ коментираха, че по второстепенните линии влаковете трябва да се движат през кратки интервали, за да станат атрактивни и хората да ги предпочитат пред автомобилите.
По данни на превозвача годишно БДЖ превозва 23 млн. пътници. Компанията е изчислила, че 210 млн. лв. са необходими за закупуването на 15 нови влака, които да обслужват трасетата София - Бургас и София - Свиленград.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ