България и Гърция се договориха да разширят обхвата на мултимодалния транспортен коридор между двете държави, свързващ пристанищата Варна, Бургас, Кавала и Александруполис. Това стана ясно след проведена среща между министъра на транспорта Ивайло Московски и гръцкия министър на инфраструктурата и транспорта Христос Спирдзис, информира българското транспортно министерство.
Гръцката страна прие предложението на България към съвместния проект да бъде включена и връзка с пристанището в Русе. По този начин ще се постигне пълна мултимодалност на коридора между пътен, железопътен, морски и речен транспорт, както и ще има пряк път до държавите по поречието на Дунав.
По време на срещата министър Спирдзис предложи включването и на жп връзката с пристанище Солун в рамките на коридора с цел достигане до по-големи търговски пазари. Двамата министри се обединиха около позицията, че това е проект с висока добавена стойност и очакванията са, че той ще привлече големи инвеститори от Близкия и Среден изток, Китай, Русия и други големи пазари.
Министрите обсъдиха създаването на съвместна проектна компания, чрез която двете държави да кандидатстват за финансиране, да изграждат и оперират заедно целия коридор. Предстои двете държави да поискат съвместна среща с еврокомисаря по транспорт Виолета Булц за уточняване на модела, по който да се създаде компанията.
Друга обсъдена тема е уеднаквяването на стандартите за пристанищни, железопътни и мултимодални услуги между двете съседни държави, като идеята е всички документи да се обработват на едно гише за целия коридор. По този начин ще се намали административната тежест и значително ще се улесни бизнесът.
Ивайло Московски посочи, че през миналия програмен период България в голяма степен е модернизирала железопътните и пътни направления в страната към границата с Гърция и връзките с пристанищата Бургас и Варна. Той заяви, че в момента се търсят възможности за изграждане на връзката Варна – Русе.
Предстои двете държави в кратки срокове да подпишат Меморандум за разбирателство за изграждането на коридора Русе – Варна – Бургас - Александруполис – Кавала – Солун. Министър Московски отправи покана към гръцкия си колега след изготвяне на окончателните текстове на документа той да бъде подписан в България.
Министър Спирдзис посочи, че Гърция ще подкрепи изцяло България по време на Председателството на Съвета на ЕС през 2018 г. и се надява да бъдат поставени за обсъждане теми от взаимен интерес за всички държави в региона.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
преди 8 години Цялата идея е да усвоим едни средства чрез едни наши фирми.Не мисля обаче, че ЕС ще се върже. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Какво му е доброто, че то няма поток от товари по това измислено направление. Кой ще плаща сто допълнителни претоварвания, когато ако крайното пристанище е в Черно море може да си мине спокойно през проливите, а ако е по Дунав, то естествена врата е Констанца. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много добър проект, само ми се искаше да бъде осъществен от ЕС, а не от български мутри замесени в толкова много лоши неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар