През 2025 г. ще приключи изграждането на автомагистрала „Хемус“ от София до Варна, а през 2023 г. ще бъде завършена магистрала „Струма“. Това обяви министърът на регионалното развитие Николай Нанков по bTV.
За трасето от АМ „Хемус” до разклона за Тетевен има подписан договор, каза министърът. По думите му в момента участъкът се проектира.
„Надявам се през 2018 г. да започнем с реалното изграждане. До разклона Плевен – Ловеч дължината е 50 км, има 3 участъка, които в момента се проектират. През 2018 г., ако тръжните процедури минат без обжалване, можем да започнем с изграждането на тези нови 50 км. Със сигурност в следващите 3 години магистралата трябва да задмине Ловеч. Надявам се 2021 – 2022 г. отсечките до Велико Търново ще бъдат завършени“, уточни министърът.
Във връзка с изграждането на „Струма“ Нанков каза, че цялата магистрала трябва да е готова през 2023 г. с тежкия участък в Кресненското дефиле като процедури и строителство.
"За това трасе сме се спрели в момента на така наречения „полуизточен вариант“. При него движението в посока Кулата ще се осъществява в дефилето, а движението в посока София ще се осъществява източно от дефилето. И от икономическа, но най-вече от гледна точка пътна безопасност и скорост на изпълнение, това е най-оптималният вариант според експертите", каза регионалният министър.
Нанков обясни, че ще има 5 пътни възела и две връзки, с които ще се преминава от едното трасе в другото. Още догодина ще бъде пуснат участъкът след дефилето до Сандански.
По отношение на въвеждането на тол системата министърът коментира, че може да се мисли за предплащане на разстояние, както и заплащане след изминато разстояние.
По думите му от две години има хора, които се опитват да блокират въвеждането на системата, но той очаква в края на октомври поръчката да бъде вече възложена.
Министърът на регионалното развитие увери, че санирането по националната програма продължава. Следващата година ще е още по-динамична. Поне 1 000 сгради ще бъдат обновени, каза той.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
преди 8 години Попитайте този министър кога ще бъде завършена напълно магистрала Тракия В момента няма нито една магистрала която да е завършена напълно Ако през 2002 бе сключен договор за концесия на Тракия още през 2008 г щяхме да имаме напълно завършена магистрала от сръбската граница до морето Щеше да има пари за Хемус и Черно море Глупавите ни политици още не могат да разберат че магистралите освен да се строят трябва и да се потдържат да се изграждат тол системи да се реиновират и обслужват Как може да избираме такива *** политици на които трябва даже да им се показват цветни химикали за да знаят как да гласуват О Боже отговор Сигнализирай за неуместен коментар