IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тримесечната печалба на Burger King скочи над 10 пъти

Приходите на веригата заведения за бързо хранене са нараснали във всички региони освен САЩ и Канада, където конкуренцията е твърде ожесточена

21:58 | 28.10.13 г.
<p>
	Снимка: Архив Ройтерс</p>

Снимка: Архив Ройтерс

Печалбата на Burger King Worldwide Inc. за третото тримесечие на годишна база скочи рязко, след като веригата заведения за бързо хранене намали значително оперативните разходи, а продажбите в разработените заведения нараснаха в световен мащаб, съобщи MarketWatch.

Компанията, която се върна на публичния пазар през юни 2012 г., работи за съживяване на своята пазарна стратегия о обновяване на менюто си, за да разшири своята потребителска база извън младежката аудитория. Напоследък компанията представи нов продукт в менюто си в САЩ и Канада с по-малко мазнини и калории.

Според главния изпълнителен директор на Burger King Дениъл Шуорц, който пое поста на 1 юли, новите продукти заедно с подобрената дейност ще увеличат рентабилността.

Печалбата на компанията е достигнала 68,2 млн. долара, или 19 цента на акция, при 6,6 млн. долара, или 2 цента на акция, през третото тримесечие на 2012 г. Ако се изключат амортизацията и останалите еднократни ефекти, тя достига 23 цента.

Приходите са намалели с 40% до 275,1 млн. долара главно вследствие на сключването на нови франчайзингови договори за 519 ресторанта, доскоро собственост на веригата. Ако се изключи въздействието на този акт и ефектът от разликите във валутните колебания, приходите нарастват с 8,1%.

Анализатори, анкетирани от Ройтерс, прогнозираха печалба от 21 цента на акция при приходи от 267 млн. долара.

Продажбите в разработените ресторанти са нараснали с 0,9%, движени от ръста във всички региони с изключение на САЩ и Канада, където са намалели с 0,3% заради по-слабите потребителски разходи и силната конкуренция. В Европа, Близкия Изток и Африка продажбите са нараснали с 2,4%, а в Латинска Америка са се повишили с 2,1% след две последователни тримесечие на спад. В азиатско-тихоокеанския регион продажбите са скочили с 3,7%.

Общите оперативни разходи са намалели с 64% до 129,6 млн. долара.

В късната търговия в Ню Йорк акциите на компанията поскъпват с 5,4% до 20,82 долара за брой, а от началото на годината са повишили стойността си с над 25%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:09 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още