3. Имайте предвид разликата
Първата стъпка, за да разберете кой печели в битката за карго доставките, е да наблюдавате разликата между цените в Европа и Азия. Във финансовия свят това означава да наблюдавате спреда между фючърсити, търгувани на нидерландския и японско-корейския пазар (спот цената в Североизточна Азия).
„Ако имате спот карго, ще го доставите където видите най-добрата брутна печалба за барел“, посочва Стейси Морис, директор на звеното за изследвания на Alerian. „Ще бъде много конкурентно“, смята тя.
4. Отвъд спреда
Но не всичко е за спреда. Това, което наистина е от значение, е цената на каргото, когато в действителност пристигне в Европа. В момента премията от 16 цента при фючърсите прави покупките на LNG малко вероятни.
„Освен ако това не се промени, няма да имате много спот (количества) LNG в Европа“, коментира на свой ред Кириан Роу, международен директор за търговия с LNG за S&P Global Platts.
5. Разходи за доставка
Най-добрият пазар за LNG също така се определя и от това колко струва самата доставка до Европа или до Азия. например, ако транспортните такси за LNG са високи, то шансът е по-голям атлантическият втечнен природен газ да си остане в региона, а не да предприема пътуването до Азия, казва още Роу.
За да се избегне недостигът на кораби от миналата зима и безпрецедентните разходи за намиране на танкери, търговците запазват кораби от по-рано тази година.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?


преди 4 години Ъхъ, ще я видим ние тази печалба, няма начин...Задълженията на Булгартрансгаз скачат от около 100 млн на почти 2 млрд лв, и това за една година! Реалната диверсификация с евтината газ от Азербейджан е IGB до Гърция, но Бойко свали гащите пред Газпром и затова сега вземаме минимални количества през Кулата. Толкова за Бойко, тръбите му и газовата диверсификация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ми има , който се е подготвил си има ... който иска на газ и въглища ... те , с цялата им прелест ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години alex8712, на чичко Бойко тръбите Газпром ги авансира срещу 700милки за 2г. Т.е. при такова натоварване ще се платят за 6-7г. Капиш?.. И после почва да капе чиста печалба :) НО това е малко като изместване на темата. Къде е безплатната енергия, в която щеше да се къпе Света според Зелков и други 'зелени' корифеи?.. Особено с приближаването на Зимата все по-малко вярват в нея, май... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Тцтцт, на чичо ти Бойко тръбите нищо не носят на БГ. Като се започне оттам, че е само една тръба, и то за транзит - никакви количества от Турски поток не остават тук. IGB 10 год. го мотат вече, връзката със Сърбия и тя толкова...На Бойко тръбите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Вай-вай-вай, каква стана тя. Зелков ни обещаваше безплатен ток безкрай, газта и петрола били минало, трябвало с комсомолски устрем да гледаме към декарбонизираното бъдеще(може да пусне 10-на линка мин). А... то и газ трябвало, евтина или скъпа. То хубаво че чичко Бойко построи тръбите, иначе... можеше и да нема газ за БГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Европа да купи, но потреблението по света е толкова голямо, че на тези цени не остава свободен газ. Проблемът е, че се качват цените не само в Европа, но и по целия свят. Голямо потребление, много свободни пари, световна инфлация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Изводът от статията е, че цената на газа в Европа още не е достигнала нужните нива за да се саморегулира с доставки на втечнен газ. Значи има още път нагоре. А пътя може да е още много нагоре, защото цените на втечнения газ също са обект повлиян от общата оинфлация по света. Казано накратко, има още път нагоре, отговор Сигнализирай за неуместен коментар