През първото полугодие китайските шофьори не са обръщали особено внимание на лимузините на местния автомобилен производител Great Wall Motor. Вместо това те предпочитат да посягат към коли на чужди производители, пише Wall Street Journal.
Затова и не е чудно, че нетната печалба на концерна за първите шест месеца на годината спада с 3,3% до 3,95 млрд. юана (около 484 млн. евро). Продажбите на коли спадат с 6,5% до 346 310 единици, при което продажбите на лимузини направо се сриват с 51% до 53 000 броя заради силната конкуренция в сектора. За сметка на това с една пета се повишават продажбите на джипове – до 225 621 броя.
Като цяло специалистите от близкия до правителството браншови съюз очакват през тази година в Китай да бъдат продадени 23,8 млн. коли – ръст от 8,3% на годишна база. Търсени са преди всичко коли на Volkswagen, General Motors и Ford Motor.
През първото полугодие на 2014 г. пазарният дял на китайските лимузини спада от 28 до 22%. Същевременно ръст има на чуждите марки, които се радват на добър имидж заради качеството им.
Great Wall се готви да осъществи глобална експанзия, при положение, че компанията успее да подобри технологията и дизайна. През първата половина обаче износът спада значително с една трета до 28 848 превозни средства. Основни пазари са Русия, Чили и Южна Африка.
През май групата обяви, че ще вложи 2,1 млрд. юана в завод в Русия, в който от поточните линии да слизат до 150 000 превозни средства годишно.
В същото време компанията призна, че има технически проблеми с флагмана си H8, което се случва за втори път за по-малко от шест месеца. Всъщност превозното средство трябваше да докаже, че Great Wall е в състояние да произвежда по-големи и по-скъпи джипове и така да си подсигури позицията на водещ производител на автомобили в Китай.
В петък компанията не назова период, в който трябва да пусне джипа си H8 на пазарите. Споменава се само, че се работи на високи обороти по решаването на проблема.
Спад в печалбата трябваше да преглътне и конкурентът Geely Automobile Holdings. Той бе обаче много по-сериозен – с 20%. Geely страда от значителния спад на търсенето на родния китайски пазар.
Значително по-добре изглежда ситуацията в друг голям китайски производител - Brilliance. Партньорът на BMW се възползва от силното търсене на премиум автомобили и повишава печалбата си през първото полугодие според предварителни данни със 79% до 3,63 млрд. юана.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа