Главният изпълнителен директор на Volvo Cars окачестви хибридите като „много популярна концепция“ във вторник, но подчерта необходимостта от държавна подкрепа, когато става въпрос за създаването на инфраструктура за зареждане.
Plug-in хибридните електрически превозни средства, или PHEV, са автомобили, които имат двигател с вътрешно горене, както и електрически двигател с батерия. В интервю за CNBC изпълнителният директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон заяви, че иска "около 50%" от автомобилите, които компанията продава, да бъдат "напълно електрически" до 2025 г., а другата половина да са хибриди.
По темата дали новите енергийни превозни средства се нуждаят от правителствени стимули за подпомагане на продажбите, Самуелсон заяви, че „в дългосрочен план трябва да имаме устойчиви концепции, които могат да се продават заради собствени заслуги“.
„Но, разбира се, през първите години на преход правителствената подкрепа за електрически автомобили би била много полезна и още по-полезна би била подкрепата за развитието на мрежа за зареждането им“, коментира той.
Всъщност „безпокойството за обхвата“ - идеята, че електрическите превозни средства не могат да предприемат дълги пътувания, без да изхабят мощността си, отдавна се разглежда като потенциална бариера за разпространението на електрически превозни средства. По-добрата инфраструктура за зареждане вероятно е от ключово значение за борбата с това схващане.
Промените в инфраструктурата за зареждане се случват, макар и бавно. През миналия месец във Великобритания McDonald's заяви, че планира да инсталира бързи пунктове за зареждане на електрически превозни средства в новите си заведения в страната.
Гигантът за бързо хранене си партнира с копания, наречена InstaVolt, която е специализирана в технологията.
По света правителствата се опитват да стимулират по-широкото приемане на електрически превозни средства. В Норвегия, която често е цитирана като модел за автомобили с ниски емисии, Норвежката асоциация за електрически превозни средства казва, че електрическите превозни средства не трябва да плащат годишен пътен данък, имат "достъп до автобусни платна" и са освободени от 25-процентовия данък добавена стойност върху покупката. Според сдружението тези стимули са в сила "до края на 2021 г.", когато ще бъдат преразгледани от правителството.
Правителствата също полагат усилия за подобряване на инфраструктурата за зараеждане. През януари правителството на Великобритания заяви, че ще "удвои финансирането" за "инсталирането на пунктове за зареждане на улиците жилищни райони" до 10 милиона британски паунда (12,72 милиона долара). От правителството заявиха и, че парите, предвидени за инсталации през 2021 г., "могат да финансират до още 3600 пункта за зареждане в цялата страна."
Във вторник Volvo Cars представи своя отчет за първата половина на годината. Глобалните продажби на компанията през първите шест месеца на годината са спаднали с 20,8%. Volvo призна, че резултатите му са „повлияни от пандемията от коронавирус и нейния ефект върху световната икономика“.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 5 години Затова са зомби компании всички произвеждащи ЕВта - разчита се главно на пари идващи от облагане с допълнителни данъци на гражданите. Ако останат само на "свободния пазар" тесла и ко. ще фалират отговор Сигнализирай за неуместен коментар