Основателят и главен изпълнителен директор на американския производител на електрически превозни средства Tesla Inc. Илон Мъск отхвърли ккавато и да е вина на компанията му в катастрофата с Mode S в покрайнините на Хюстън, в която загинаха двама мъже. Той написа в Twitter, че асистиращата шофьора система Autopilot не е била активирана, съобщава Bloomberg.
Информацията от електромобила, която е възстановена досега, показва, че системата не е била активирана и че собственикът на превозното средство не бил закупил опцията „Пълно самоуправление“, за да подобри нейната функционалност, изтъква Мъск.
мъск
Единият от загиналите е бил на предната пътническа седалка, а другият - на задната седалка на автомобила Tesla, който е пътувал с висока скорост по завой, преди да се удари в дърво, поясняват полицаи от окръг Харис. На аварийните служби са им били нужни около четири часа и около 121 хиляди литра вода, за да потушат пожара, който е обхванал електрическото превозно средство, казва полицай Марк Херман.
„Получихме няколко сигнала за пожар в гората“, споделя Палмър Бък, шеф на местната пожарна служба. „Когато пристигнахме, превозното средство беше обхванато от пламъци. Нямаше никой зад волана“, добавя той.
Катастрофата е станала близо до луксозния жилищен комплекс The Woodlands, разположен на около 50 км северно от Хюстън.
Фактът, че не е имало водач на шофьорската седалка, предизвика множество спекулации относно въпроса дали системата Autopilot е функционирала, или е използвана неправилно.
Tesla обяви, че асистентът, който е предназначен да помага на водача предимно по време на пътуване по магистрала, не замества шофьорите и изисква „активното наблюдение на водача“.
В понеделник Националната администрация за пътищата и пътната безопасност (NHTSA) и Националният съвет по транспортна безопасност (NTSB) стартираха разследване на катастрофата. Новината доведе до спад в цената на акциите на Tesla от 6,5 на сто преди да завърши редовната търговия с понижение от 3,4 на сто до 714,63 долара за акция.
Въпреки че от Tesla не пожелаха да коментират темата, туитовете на Мъск се приемат като ясен отговор от страна на концерна.
Мъск написа, че всяка седмица компанията прави актуализации в технологията Autopilot и планира да пусне абонаментна услуга „Пълно самоуправление“ - функция, която в момента все още се тества като бета версия.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг


преди 4 години данните са в колата по принцип и се прехвърлят на блокове веднъж на ден , няма постоянна връзка ... не съм наясно как гарантират , че не са манипулирани ... но за да ги използват застрахователи и полиция със сигурност има някаква валидация за сигурност ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години мише , наскоро да даваха по новините как изгоре един ДИЗЕЛОВ камион на магистралата ... ?! първо се е запалил двигателя баце ... тва че ти не знаеш колко се палят и горят дизелите си е твой проблем ... :))) ... не на теслата . статистиката сочи друго ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години т.е. освен че записваме, можем и да ги изманипулираме, но трябва и да им вярваме? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ЗелеФ ако Секирата беше дизел и се беше шбнала в дирека, тия вътре немаше да са станали на курабии .... но екология с батерии, ко да прайш .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хихи ... попиле ги измамниците с този EDR дето го има из теслите ... :))) ... всичко записва и докладва ... сложени колани , видео от удара , натиснати спирачки , скорост на движение ,завъртане на волана ... са има етичен проблем със съхранението на тези данни и доколко са обезопасени от манипулиране . но все пак , можеш дори да записваш всичко около колата ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар