Приходите от продажби на електрически превозни средства на американския концерн Tesla Inc. в Китай са с около 50% по-малки в сравнение с това, което компанията на Илон Мъск получава от своята дейност в САЩ, съобщава CNBC.
За третото тримесечие приходите от продажби на Tesla в Китай достигат 3,11 млрд. долара, което представлява 48,5% от приходите на компанията в САЩ в размер на 6,41 млрд. долара за същия период.
Така САЩ си запазват статута на най-голям автомобилен пазар в света по размер на приходите.
Все пак разликата се свива спрямо данните преди година. През третото тримесечие на 2020 г. приходите от продажби в Китай възлизат на 41,4% от тези в САЩ, докато през 2018 г. те са едва 10%.
Делът на китайския пазар от общите продажби на Tesla за третото тримесечие нараства до 22,6% спрямо малко под 20% преди година.
Tesla откри своята гигафабрика край Шанхай в началото на миналата година и започна да доставя електромобили точно преди появата на пандемията от коронавирус. От началото на тази година компанията вече доставя и втори произведен в Китай модел.
Въпреки критиките от страна на държавните медии и някои потребители електромобилите на Tesla остават силно популярни в страната.
Както Model 3, така и Y се нареждат в топ 3 на най-продаваните изцяло електрически автомобили в Китай, като биват изпреварени единствено от Wuling Hongguang, според данни на Китайската асоциация за леки автомобили.
В понеделник Tesla достигна 1 трлн. долара пазарна капитализация, след като стана ясно, че компанията за коли под наем Hertz е поръчала 100 хил. превозни средства от концерна, за да разшири своите предложения за наемане на електрически превозни средства до края на 2022 г.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света по обем на продажбите и притегателен център за най-големите автомобилни производители, но продължава да се възстановява от щетите, нанесени от пандемията от коронавирус върху индустрията. Ролята му сред глобалните концерни е красноречива - германският автомобилен гигант Volkswagen генерира около 41% от обема на продажбите си в Китай, сочат изчисления на Goldman Sachs. Китай е дом на някои от най-обещаващите нови производители на електромобили като Nio, Xpeng и Li Auto. В началото на октомври източници споделиха, че компанията Leapmotor обмисля първично публично предлагане на борсата в Хонконг, като очаква да набере най-малко 1 млрд. долара.
Очаква се китайските стартъпи за електромобили да се възползват от по-строгите регулации относно емисиите на парникови газове, тъй като техните продуктови портфолиа са запълнени изцяло от електромобили, докато традиционните концерни тепърва започват да „изчистват“ своите.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска