IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След "Москвич" Русия е готова да възроди и марките "Волга" и "Победа"

Москва търси варианти да ограничи мащабния спад при продажбите на руския автомобилен пазар, залагайки на емблеми от социализма

10:48 | 20.06.22 г. 13
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

На фона на мащабния застой в руската автомобилна индустрия Москва обяви, че възнамерява да възроди съветските марки „Волга“ и „Победа“, след като предприе подобни мерки за друг емблематичен за това време бранд – „Москвич“, съобщава Automobilwoche.

„Колегите имат планове да възродят марките „Волга“ или „Победа“, или дори и двете“, сподели министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров в интервю за РБК в петък вечерта в кулоарите на Петербургския международен икономически форум. 

Мантуров посочи, че вече е взето решение за възобновяване на производството на "Москвич" в бившия завод на френския автомобилен производител Renault, който се изтегли от страната малко след началото на руската инвазия в Украйна, а активите му бяха придобити от московски научен институт.

"Москвич" е произвеждан в Русия от 1947 г. (първоначално като копие на Opel Kadett) до 1998 г. През 2006 г. заводът "Москвич" е обявен в несъстоятелност и по-късно е поет от Renault.

„Победа“ съществува до 1958 г.

Автомобилната марка "Победа", която съществува само от 1946 до 1958 г., и нейният наследник "Волга" са произвеждани в Нижни Новгород от автомобилния производител „ГАЗ“. Поради слабото търсене производството на последния модел „Волга“ приключва през 2010 г. След това автомобилният завод на „ГАЗ“ работи като партньор при сглобяването на модели на Volkswagen и Skoda. Групата на Volkswagen спря производството през март тази година в отговор на войната в Украйна.

Руският автомобилен пазар като цяло преживява сериозна криза. Продажбите на нови автомобили през май се свиват с повече от 80 процента на годишна база.

Изолацията удари особено силно доминирания от чуждестранни компании руски автомобилен сектор, като излизането на западните концерни задълбочи кризата в сектора.

„Няколко доставчици все още не са разпродали всичките си запаси, така че в момента това върви на пазара“, коментира Азат Тимерханов от консултантската фирма „Автостат“. "Но те се изчерпват бързо“, добавя той.

В момента работят само две от над 20 автомобилни фабрики в Русия. Единият завод е собственост на местна компания, а другият принадлежи на китайски концерн, изтъква Тимерханов.

Европейските и повечето азиатски автопроизводители спряха доставките на автомобили, а редица компании от страни, които не са налагали санкции срещу Москва, се сблъскват с логистични затруднения.

„В ход е търсене на алтернативни доставчици – обикновено китайски“, допълва Тимерханов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 7 rate down comment 4
zelka007
преди 1 година
На тази съветЦка легенда как ламарините са правени от каски верват само завършените oлiгофрени от *** и атака ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 6
Борката
преди 1 година
Нацистки каски.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 7
Борката
преди 1 година
Е това с Победата е страшно. Метала на купето е от немски каски. Разбирай НАТОвски.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още