Американският автомобилен концерн General Motors Co. успя да достави 696 086 превозни средства в САЩ през второто тримесечие, което представлява ръст от 0,6 на сто спрямо същия период на 2023 г. През първото полугодие обаче компанията записва лек спад от 0,4% до 1 290 319 доставени превозни средства, информира CNBC.
По този начин GM запазва първото място по продажби на американския пазар, след като по-рано японската Toyota Motor Co. отчете 621 549 продадени автомобила в САЩ за второто тримесечие.
Мариса Уест, президент на бизнеса на GM в Северна Америка, подчерта силата на разнообразното портфолио от автомобили на компанията. „Имаме невероятно портфолио от разнообразни превозни средства и сме гъвкави“, изтъква тя. Тази гъвкавост позволява на GM да се погрижи за широк спектър от потребителски предпочитания, от традиционни превозни средства с двигател с вътрешно горене до разрастващия се пазар за електрически превозни средства.
Доставките на електромобили на GM през второто тримесечие растат с 40% до 21 930 броя. Този тип задвижване все още представлява едва 3,2% от общите продажби на компанията.
Продажбите на пикапи на GM достигат 229 хил. броя, което е с близо 6% повече спрямо година по-рано. Това са най-силните тримесечни продажби на пикапи от 2021 г. насам.
Ангажиментът на GM към електромобилите е очевиден в наскоро представените продукти и инвестициите в технологията. Гамата на компанията включва популярни модели като Chevrolet Bolt EV и GMC Hummer EV, които получиха положителен пазарен прием. Стратегията на GM да инвестира сериозно в зарядна инфраструктура и технологии е в съответствие с глобалните тенденции към устойчивост и намаляване на въглеродните емисии.
„Можем да спечелим, тъй като все повече клиенти се насочват към електромобилите“, изтъква Уест. Двойният подход на компанията – да инвестира в електромобили и да генерира печалба от двигателя с вътрешно горене - позволява на GM да обхване широка клиентска база, намалявайки рисковете, свързани с преходната фаза на пазара.
GM постави нови рекорди при доставките на електромобили през първата половина на 2024 г., записвайки 38 355 продажби. Този растеж подчертава стратегическия фокус на GM върху разширяването на електрическата гама. Регистрациите на електромобили на дребно за GM са се увеличили със 17% от началото на годината, изпреварвайки ръста от 10% в по-широката индустрия. До края на годината GM планира да предложи 10 електрически модела, насочени към големи пазари като Калифорния, Тексас, Флорида, Ню Йорк и Мичиган.
Въпреки успеха през второто тримесечие, цялостното представяне на GM през първата половина на 2024 г. буди известно безпокойство. Лекият спад в доставките на годишна база показва, че GM не е имунизиран срещу по-широките предизвикателства на пазара. Те включват прекъсвания на веригата на доставки, колебания в разходите за суровини и икономическа несигурност, които влияят на автомобилния сектор в световен мащаб.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц