Volkswagen - най-големият автомобилен производител в Европа по пазарен дял, планира да затвори поне три фабрики в Германия като част от мащабните намаления на разходите, за да стане по-конкурентоспособен, разкрива ръководителят на профсъюза IG Metall Даниела Кавало, цитирана от Bloomberg.
Плановете също така включват фокус върху 10-процентно понижаване на заплатите за служителите в едноименната марка и свиване на работната сила във всички останали обекти в страната, посочва Кавало, която има място и в надзорния съвет на Volkswagen.
„Това означава закриване на още повече продукти, обеми, смени и цели производствени линии далеч отвъд това, което вече видяхме до момента“, подчертава тя в реч пред стотици работници, събрали се пред централата на групата във Волфсбург.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Оливер Блуме се позова на високите разходи на едноименната марка, която се сблъсква с намаляващо търсене в Европа и засилващата се конкуренция в лицето на китайски конкуренти като BYD Co. Междувременно синдикатите посочват, че работниците са принудени да плащат за грешките на ръководството, включително неуспешната електрификация и лошата ценова политика.
Речта на Кавало е част от събранията, организирани от профсъюзите в няколко обекта на Volkswagen в цялата страна. Те поставят началото на трудна седмица за концерна, който се очаква да отчете спад в продажбите и печалбата, когато представи своя отчет в сряда.
Ръководството „все още не е представило съгласувана концепция за това как иска да води Volkswagen в бъдещето“, изтъква Кавало.
Мерките на групата могат да застрашат „десетки хиляди“ работни места само в Германия, предупреждава тя, добавяйки, че премиум марката Porsche прекрати производствените си взаимоотношения и планирането на бъдещи модели с фабриката в Оснабрюк, Долна Саксония.
Преговорите с работниците засега не дават резултат. Активният гратисен период ще изтече следващия месец, като предупредителните стачки в обектите на групата в Германия са възможни от 1 декември.
Volkswagen е в процес на сериозно преструктуриране, докато обмисля затваряне на заводи в Германия поради слабото европейско търсене, конкуренцията от Китай, предизвикателствата, свързани с електрификацията и високите разходи в Германия.
„По-добрата разходна база, особено в Германия, е от съществено значение, за да останем успешни в тази среда в бъдеще“, изтъква междувременно членът на директорския борд на групата Марко Шуберт.
Доставките на Volkswagen в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света, са намалели с 15% до 711 500 автомобила през третото тримесечие. Междувременно глобалните продажби на концерна се свиват до 2,176 млн. броя на годишна база.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим