След тежка борба Европейският съюз (ЕС) взе решение: от 2035 г. всички нови коли, които се предлагат на пазара на автомобили в блока не трябва да отделят емисии на въглероден диоксид. Ще има изключения за автомобили, които работят изключително с т.нар. синтетични горива. Регламентът е технологично отворен: как производителите ще постигнат въглероден неутралитет зависи от тях, пише германското издание Heise.
Трудно постигнатото споразумение за ефективно премахване на двигателите с вътрешно горене в новите автомобили в момента е обект на критики. Има опити за облекчаване на съществуващите разпоредби. За това предупреждават 500 лекари в отворено писмо до председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен.
Последици за здравето
Лекарите призовават за фактическо премахване на колите с двигатели с вътрешно горене от пазара на нови автомобили от 2035 г. нататък. В статията лекарите предупреждават за здравните последици от забавянето на тази цел и критикуват призивите за облекчаване на разпоредбите.
Сред подписалите се са президентът на Германската медицинска асоциация Клаус Райнхард, директорът по медицина на околната среда в Университетската болница в Аугсбург Клаудия Трайдл-Хофман и представители Германското дружество по пневмология и респираторна медицина.
Трафикът в градовете е „особено вреден“
„Отработените газове от автомобилите замърсяват въздуха, който дишаме, причинявайки болести и смърт“, изтъква Кристиан Шулц, управляващ директор на Германския алианс за изменението на климата и здравето, който инициира писмото. Особено в градовете пътният трафик е водещ източник на вредни замърсители. Според подписалите се в писмото, децата са особено силно изложени на риск, тъй като развитието на техните бели дробове и мозък е нарушено от финия прах и други замърсители.
Проучванията също така показват замърсители на въздуха в мозъците и белите дробове на неродените деца.
Консултации с автомобилната индустрия
От известно време тази забрана отново се обсъжда, тъй като автомобилната индустрия и няколко страни от ЕС призоваха за облекчаване на правилата. ЕК в момента се консултира с европейската автомобилна индустрия относно предизвикателствата пред сектора. Комисията планира да представи резултатите от този стратегически диалог в началото на март. Освен производителите на автомобили в диалога участват и профсъюзи, екологични организации и доставчици.
Сегашната ситуация е, че ЕС отхвърля прекратяването на договореното споразумение. Противниците на постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене се надяват на допълнителна клауза, която действително ще влезе в сила през 2026 г. Тя ще се използва за оценка на напредъка на всеки две години и за коригиране на целите, ако е необходимо. Този преглед вероятно ще бъде отложен до по-късна дата през 2025 г.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава


преди 8 месеца Инвесторе, колко пари взехте от ЕК чрез рекламна агенция от общо дадените за пропаганда 130 млн. евро?Зелената сделка е измама!Глобалистите са се вкопчили в ЕС, след като изтърваха САЩ и сега отменят национални избори арестуват хора за публикации, арестуват политически противници... В САЩ глобалистите си отидоха с мир, но тук явно ще е с кръв и погром отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца Ми то ако говорим за рискове за здравето , може доста да поговорим за рисковете,които представляват големият брой некадърни или корумпирани лекари...Аз лично съм претърпял от тях много повече щети, отколкото от двигателят с вътрешно горене... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца Замяна на дизела и бензина със 100% стерилно-чисто и карбон-неутрално OFO-Биогориво - ofomobile.alle.bg което ще се зарежда за 1-2 минути на обикновена банзиностанция, на цена под 0,20 лв./кг. Бидейки едновременно и гориво, и масло, OFO е извънредно успешно приложимо за захранване на самосмазващи се, Ванкелов-Тип Ротационни Двигатели - liquidpiston.com - в пъти по-малки, компактни и мощни в сравнение с дизеловите двигатели-мастодонти. ОФОмобилът ще има и модулен, 3Д-принтиран корпус от БФК. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 месеца Поколенията, които са живели в разцвета на двигателя с вътрешно горене, изградиха съвременния свят, а сега бюрократите на ЕССР ще ни засилят към Флинтстоун -бит отговор Сигнализирай за неуместен коментар