Renault почти не оперира в Китай и макар изпълнителният директор на компанията Лука де Мео предложи подновен фокус там, такъв все още не се материализира. Stellantis на Таварес не е много по-силен в страната.
Но не всички опира до Франция и Германия.
Откакто затвори завода си в Обединеното кралство, японската Honda изнася автомобили, произведени в Китай, за Европа. Понастоящем компанията изгражда специални заводи за електромобили в азиатската страна, за да обслужва експортните пазари, които също ще бъдат обхванати от всяко повишаване на митата върху китайската продукция.
Местно производство?
Най-важното е, че заплахите с мита могат да се сведат до голям компромис, при който китайците ще пренесат производството си в Европа.
BYD е компанията, която трябва да се следи. Освен че е по-голям производител на автомобили от Tesla, той е и вторият по големина производител на батерийни клетки в света и вече се взира в Европа.
Китайските производители на автомобили обикалят региона, за да изберат подходящо място за производство.
Шефът на Ford Europe Мартин Сандер заяви, че служителите в монтажната фабрика в Заарлуис, точно на границата на Германия с Франция, ще бъдат информирани за плановете за продажба на обекта тази седмица – като се посочва, че BYD е един от тримата кандидати за нов собственик.
„Може наистина да приемем китайската инвазия сериозно, едва след като изградят местен производствен капацитет тук“, изтъква анализаторът Шмид. „Износът от Китай за Европа не е ефективен бизнес модел в дългосрочен план“, добавя той.
Според Шмид френските заплахи с мита също може да са част от стратегията на Макрон, целяща да увеличи разходите за внос на електромобили, за да принуди китайските производители да създадат производствени мощности на континента.
„Не сме наивни“, изтъква Ола Калениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz, пред германския таблоид Bild през април. „Разбира се, виждаме политическите различия и напрежение... Трябва да станем по-устойчиви тук и по-независими от отделните държави в случая с литиевите батерии, например“, допълва той.
Но Китай все още държи 76% от целия глобален производствен капацитет на батерии, сочи проучване на Европейската сметна палата, публикувано в понеделник, като местните китайски компании изграждат гигафабрики в Европа, включително в Германия.
„Отделянето от Китай е илюзия и не е желателно“, категоричен е Калениус.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата