IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Неприязънта на Тръмп към електромобилите заплашва инвестиции за 54 млрд. долара

Заплахите от отмяна на електромобилните субсидии при новата президентска администрация хвърлят сянка върху плановете на южнокорейските производители на батерии

08:06 | 13.12.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Наличието на южнокорейски доставчици на батерии също така помага на САЩ да спечелят в конкуренцията им срещу доминираните от Китай вериги на доставка на електромобили, изтъква той, добавяйки, че групата преговаря с американските власти за лобиране за запазване на федералната помощ.

Електромобилните батерии представляват около половината от всички преки чуждестранни инвестиции и решоринг от чужбина в САЩ в периода между 2021 г. и първото тримесечие на 2024 г., изчислява Reshoring Initiative. Южнокорейските преки чуждестранни инвестиции и решорингът в САЩ са създали 20 360 работни места в Северна Америка през 2023 г., повече от всяка друга страна, показват още данните.

Намаляването на данъчните стимули би засегнало сериозно южнокорейските производители на батерии в момент, когато са притиснати от по-слабото търсене на електромобили. Цените на лития, ключов метал, свързан с продажната цена на батериите, се сринаха с почти 90% от пика през 2022 г. поради по-бавното от очакваното приемане на електрическите коли.

LG Energy Solution, ключов партньор на GM в САЩ, си осигури около 1 трлн. вона (773 млн.д олара) от IRA от началото на годината, въпреки това анализаторите очакват компанията да отчете нетна загуба за фискалната 2023 г. SK On, партньор на Ford, също получи около 211 млрд. вона под формата на данъчни облекчения от САЩ през първите три тримесечия, но въпреки това концернът отчете оперативна загуба през периода.

„Катастрофа“ за Южна Корея

Южнокорейските компании също така се опасяват, че Тръмп може да позволи на китайските конкуренти да навлязат в САЩ. Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL), най-големият производител на батерии за електромобили в света, заяви, че ще обмисли изграждането на завод в САЩ, ако Тръмп отвори вратата за преговори, съобщи Ройтерс миналия месец.

Досега IRA успява да блокира инвестициите от Китай, като изисква от производителите на автомобили постепенно да намалят снабдяването с важни минерали за батерии от „чуждестранни предприятия, пораждащи загриженост“.

„Навлизането на Китай в САЩ би било катастрофа за Южна Корея“, предупреждава Парк Чулуан, професор по автомобилно инженерство. „Китайските фирми за батерии биха предложили много по-ниски цени“, добавя той.

Все пак някои са оптимисти. Тръмп може да не намали стимулите за производителите на батерии, тъй като техните заводи се намират предимно в доминирани от републиканците щати. 

Щатът Джорджия, където се намират три завода на SK On, ще помогне на южнокорейските компании „да увеличат максимално способността си да достигат ефективно до потребителите в цялата страна“, посочва комисарят по икономическото развитие на Джорджия Пат Уилсън в имейл до Bloomberg.

„Пазарът на САЩ все още е най-важният потребителски пазар в света“, подчертава Уилсън. „Южнокорейските компании знаеха това още преди администрацията на Байдън и този факт няма да се промени с новата администрация“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 13.12.24 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 10
khao
преди 11 месеца
тия статии ги пишете все едно САЩ е като блатттната, а Тръмп е някакъв всемогъщ цар... що не ви вяравм че Тръмп ще удари по другарчето си Мъск? :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още