Добра новина за Volkswagen
VW започна да отстъпва от стратегията за електрификация, след като отстрани бившия си главен изпълнителен директор Херберт Дийс през 2022 г., заменяйки го с шефа на Porsche Оливер Блуме.
Приблизително година след като пое управлението, Блуме се отказа от плановете си за изграждане на нова фабрика за електромобили на стойност 2 млрд. евро във Волфсбург. Тогава едноименната марка на компанията изготви планове за представяне на повече хибридни модели, тъй като търсенето на изцяло електрически автомобили започна да намалява.
Въпреки че VW все още разработва електромобили в Европа и Китай, марката не е предложила нов модел през последните месеци, като ключовите дебюти са отложени на фона на проблемите с разработката на софтуер.
По това време миналата година Блуме призова Комисията да смекчи целите за емисиите. „Няма смисъл индустрията да плаща за санкции, когато рамковите условия за увеличаване на броя на електромобилите не са налице“, изтъкна той по време на представянето на годишните финансови резултати на компанията.
Преосмисляне за Stellantis
По подобен начин от своята стратегия за електрификация отстъпи и Stellantis, откакто бившият главен изпълнителен директор Карлос Таварес подаде оставка през декември след спор с председателя Джон Елкан и членовете на борда.
Таварес беше обещал да спазва европейските стандарти за емисии, като използва широкото портфолио от марки на групата, вариращи от Peugeot, Fiat и Opel до Alfa Romeo и Maserati. След напускането на Таварес производителят се фокусира върху разширяването на гамата си от хибриди.
В края на миналата година Maserati информира профсъюзите и търговците, че се е отказала от плановете си за изцяло електрически суперавтомобил, заявявайки, че клиентите ѝ все още искат да карат високопроизводителни модели, задвижвани от мощни двигатели с вътрешно горене.
ЕС отчита малък напредък при декарбонизацията на транспортния сектор. Графика: Bloomberg
Тригодишен прозорец
ЕК приема предложения тригодишен прозорец за постигане на стандартите за емисии като начин да осигури на производителите на автомобили известна свобода на действие, като същевременно запази целите си в областта на климата до голяма степен без промяна. Компаниите, които не са изпълнили целта си за 2025 г., могат да компенсират това с по-добро представяне през следващите две години.
Регулаторите също така ще започнат преглед на общата цел за продажба нови автомобили без емисии в Европа от 2035 г. нататък. Те вече казаха, че ще осигурят изключение за така наречените синтетични горива, които приличат на конвенционалния бензин, но не отделят емисии.
„В крайна сметка ползата за климата ще бъде същата, но ние избягваме санкции в този конкретен момент“, изтъква Петер Лизе, депутат от Европейската народна партия (ЕНП). „Автомобилните компании сега ще се фокусират върху стратегията си за постигане на целта през следващата година и през 2027 г.“, добавя той.
Транспортът генерира над една четвърт от емисиите на ЕС, като автомобилният транспорт има най-голям принос. За разлика от други сектори, тук е постигнат малък напредък в намаляването на замърсяването и транспортът остава единственият, в който емисиите са се увеличили от 1990 г. насам.
Климатичните групи сега се опасяват, че могат да бъдат добавени повече изключения и гъвкавост към целите за емисиите в бъдеще, включително за целта за 2035 г. за цялостно премахване на изкопаемите горива. Ако правилата на ЕК вече не се възприемат от производителите като надеждни, това може да подкопае целта на ЕС да постигне климатична неутралност до 2050 г.
„От Комисията и ЕС зависи да възстановят доверието на инвеститорите на пазара с надежда европейската стратегия за преход към електричество“, посочва Тодс.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?