Журналисти на Ройтерс тестват през април Aito M9 - луксозен електрически SUV на Seres с технология за подпомагане на водача на Huawei - докато той се движи по пътищата на Шънджън. Без ръце на волана, автомобилът излиза безпроблемно от магистралата в силно натоварена градска зона, където M9 се движи предпазливо и забавя до ниска скорост, изчаквайки един строителен работник да прекоси улицата. Накрая автомобилът паркира успоредно пред централата на Huawei в Шънджън.
Huawei е сред няколкото китайски компании, включително Zeekr, Changan и Xpeng, които рекламират напредъка си към напълно автономни коли на автомобилното изложение в Шанхай през април, дори когато Пекин обяви нови маркетингови мерки срещу термини като „умно“ и „интелигентно“ шофиране след фатална катастрофа с автомобил на Xiaomi, оборудван с технология за подпомагане на водача.
Huawei заяви, че е готова да премине през нов режим на валидиране, разработен от китайските регулатори, за сертифициране на така наречените системи за шофиране от трето ниво на автономност, което означава, че при тях шофьорите могат да отместят поглед от пътя, освен ако не бъдат уведомени от системата да поемат контрол.
Zeekr, част от китайския автомобилен гигант Geely, също планира скоро да пусне в продажба автомобили със системи от ниво 3.
Tesla все още не е пуснала такава версия на FSD, защото технологията ѝ се нуждае от повече обучение, за да работи без нуждата от човешки контрол зад волана.
Компанията планира да пусне роботизирани таксита в Остин по-късно този месец. Tesla заяви, че първоначално възнамерява да разположи между 10 и 20 роботизирани таксита в ограничени географски райони на града.
God's Eye
Китайските производители на електрически превозни средства успяват бързо да разработят системи за подпомагане на водача на пазар, където купувачите на автомобили все по-често търсят подобни опции, отколкото в други региони, казват анализатори. Способността на тези компании да го правят на по-ниски цени представлява най-голямата заплаха за новия бизнес модел на Tesla, базиран на автономност.
Купувачите на BYD могат да получат версия на God's Eye, подобна на FSD, като стандартно оборудване в автомобили на цена от около 30 000 долара. Най-евтиният автомобил на Tesla, оборудван с FSD в Китай, е Model 3, който се продава за около 41 500 долара.
Според анализ на A2MAC1, фирма за сравнение на компоненти, версията God's Eye от средно ниво, която е най-близко като възможности до FSD на Tesla, работи с изчислителен чип на Nvidia с данни, събирани чрез 12 камери, пет радара, 12 ултразвукови сензора и един LIDAR, на цена от 2105 долара. За сравнение, FSD на Tesla струва 2360 долара и използва камери без сензори и два AI чипа.
По-добри характеристики
Изоставането от китайските марки по отношение на технологиите за подпомагане на водача би утежнило предизвикателствата на Tesla в Китай, където компанията вече губи пазарен дял от конкурентите си, включително BYD, която продава електрически автомобили от начално ниво за по-малко от 10 000 долара. Нарастващият мащаб на BYD и други компании би могъл да им осигури и технологично предимство: натрупването на повече километри по китайските пътища помага за обучението на технологията с изкуствен интелект, необходима за усъвършенстване на системите за автоматизирано управление.
Мащабът на BYD също така помага за намаляване на разходите, като осигурява необичайно предимство пред доставчиците. През ноември ръководител на BYD, отговарящ за отдела с леки коли, информира доставчиците, че автомобилният производител е продал 4,2 млн. превозни средства миналата година благодарение на „техническите иновации, икономиите от мащаба и нискобюджетната верига на доставки“.
Ръководителят отбелязва, че новата година вероятно ще донесе по-голям растеж, но и по-ожесточена конкуренция. Без да споменава конкретно God's Eye, той завършва писмото си, като иска от доставчиците общо 10% намаление на цените на всички части и системи, считано от 1 януари, наричайки новата година последен „рунд с нокаут“.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
преди 5 месеца До: Алехандро ...и за кво са ти тия хуманоидни роботи, та чак да ни залее и то с милиони! Може би ще дърпат рикши и така ще са конкуренция на роботакситата ? :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 месеца Остават хуманоидните роботи, където целта е Тесла да залее САЩ и света с милиони бройки на година. А китайците въобще не са назад. Въобще, тези няколко месеца в политиката на Мъск, могат да струват много скъпо, не само на него - Мъск има "само" 12,8% от Тесла. отговор Сигнализирай за неуместен коментар