„На този етап ръководството трябваше да прекрати строителството. Може би нямаше да се сблъскат с всички последвали проблеми в резултат на това, а за поправянето им бяха необходими години“, отбелязва Делиус.
Първоначално летището трябваше да отвори врати през 2011 г. През 2012 г., след скромно 8-месечно забавяне подготовката за отварянето на бляскавия стъклен терминал започна с пълна сила.
Установените пропуски при инспекции на системата за противопожарна безопасност на летището обаче бяха толкова фундаментални, че не можеха да бъдат поправени навреме. Голямото откриване на „най-модерното летище в Европа“, както беше прокламирано на печатните покани, чаши за кафе и билбордове в града, трябваше да бъде отложено.
Други инспекции установиха хиляди дефекти, за чието отстраняване бяха необходими осем години. Електрическите инсталации в сградата се оказаха толкова некачествени, че германският таблоид Bild ги определи като „спагети Берлинезе“. Димоотводната система, наречена подигравателно „чудовището“ от вътрешни хора в BER, не работеше, кабините на асансьорите бяха твърде къси за шахтите, водещи към подземната станция на метрото, а автоматичните врати отказаха да се отварят автоматично.
Бивш ръководител на техническия екип беше осъден на 3,5 години затвор, защото приел подкуп от подизпълнител, който скоро след това фалирал.
През 2018 г. канцлерът Ангела Меркел се оплака в изявление, че летището влошавало образа на Германия. Тя заяви, че Китай „се чуди какво се случва в Берлин, та не могат да построят дори летище с две писти“.
Сега Меркел очаква с нетърпение планираното откриване на летището през октомври, заяви говорител на канцлера.
Лютке Далдруп определя работата си като „чистач на местопрестъпление“. Подходът му, когато поел поста, бил първо да анализира изцяло какво трябва да се направи и след това постоянно да проверява напредъка, казва той. Този стил му спечели прозвището Drängelbert, „досадният Берт“ сред служителите, още преди да поеме поста в BER.
Той решил да се съсредоточи върху основни неща като тестове за безопасност вместо да надгражда с последния технологичен напредък. В резултат на това BER има известен ретро стил. Редиците със седалки в чакалните, които неотдавна бяха освободени от пластмасовото им покривало, нямат станции за зареждане на смартфони. В залата за заминаващи полети още няма машини за самочекиране.
Сега асансьорите обаче са с правилните размери, разпръсквачите разпръскват вода, а летището оживява още преди официалното откриване, тъй като десетки самолети, приземени заради коронавируса, са паркирани на пистата. Тъй като през последните 30 години в страната не е откривано друго летище, BER все пак ще бъде най-модерният авиационен хъб в Германия, казва ръководителят на летището.
Летище
Като бонус притеснението на скептиците, че BER може да е твърде малко към момента на откриването си предвид ръста на въздушния трафик през последните десет години сега вероятно няма да е проблем.
Терминал 2, който се строи от 2018 г. и трябва да бъде завършен по план през октомври, може дори да не е необходим няколко години, казва Лютке Далдруп.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
преди 5 години Подвеждащо заглавие. Аз искам, но не мога. Отмениха ми полета и съм заплашен от 14 дневна карантина отговор Сигнализирай за неуместен коментар