Агенция „Пътна инфраструктура“ е обявила ключови обществени поръчки – тези за поддръжката на републиканската пътна мрежа и магистралите, както и още няколко по-малки процедури, на обща стойност почти 3 млрд. лева с включено ДДС в последната седмица.
Това се вижда от регистъра на обществените поръчки.
Интересен е моментът, в който се случва това – още в първите дни на управление на служебно правителство, след като редовният кабинет на Кирил Петков не изплати наддоговорените средства извън предвидения бюджет по предишните договори за поддръжка на пътищата в пълния им обем. Същевременно пътното поддържане е гарантирано само до края на септември, т.е. с избора на изпълнители на процедурите, обявени в 12 без 10, ще трябва се бърза.
Старите договори за поддръжка на пътищата бяха прекратени през миналата година от тогавашния служебен министър на регионалното развитие Виолета Комитова. Самата Комитова и тогавашният служебен финансов министър Асен Василев внесоха сигнал до главния прокурор за възлагане на пътни ремонти през договорите за поддръжка на пътната инфраструктура за сума, която надвишава 4 пъти годишния бюджет на Агенцията „Пътна инфраструктура“.
Новите поръчки
Процедурите за поддръжка на пътищата са за всички шест региона на планиране, както и още една за магистралите „Струма“, „Тракия“, „Марица“ и „Хемус“ в изградените ѝ участъци. Общата им стойност е за почти 2,4 млрд. лева. Всички са обявени на 10 август.
Прогнозната стойност за поддръжката на републиканската пътна мрежа в Северния централен район е малко над 286 млн. лева без ДДС, за Южния централен район е за 378,5 млн. лева, за Югозападния е за 358,1 млн. лева, за Югоизточния е за 295,5 млн. лева, за Северозападния е за 333,7 млн. лева, за Североизточния е за 246,8 млн. лева, а за магистралите е за 456,9 млн. лева.
Срокът за получаване на оферти по процедурите е в периода 12-15 септември. Предсрочните избори са насрочени за 2 октомври и поне от данните от проучванията на общественото мнение не се очаква бързо формиране на нов редовен кабинет заради фрагментирания парламент и липсата на мнозинство на всяка от партиите, които се очаква да влязат в Народното събрание.
Предишните договори за поддръжка на републиканската пътна мрежа и магистралите, вкл. и зимната поддръжка, бяха прекратени през 2021 г. от служебния министър на регионалното развитие Виолета Комитова, след като стана ясно, че по същите договори са възлагани и по-сериозни ремонти, които е трябвало да бъдат обявени като търгове и да се търсят изпълнители. Така пътната агенция е надвишила годишния си бюджет с над 1 млрд. лева за същата година.
Комитова поиска актуализация на бюджета на ресорното си министерство, а оттам и за Агенцията „Пътна инфраструктура“, с 1,5 млрд. лева, но така и не я получи. След това регионалният министър от кабинета на Кирил Петков – Гроздан Караджов, се пребори за половината от парите по наддоговорените бюджети.
Междувременно точно тогава Агенцията обяви нови поръчки за пътно поддържане, но след това ги спря с мотив, че има пропуски в документацията за участие.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 3 години Браво е. Радев ще свърши за 2 седмици повече работа от Киро за 1.5 години. Мислехми се, че Банкята лъже, че без него ще спре строителството. Обаче Аладин ни омагъоса с приказки за мостовете и тунели до луната, накрая се оказа, че няма мозък да ремонтира 2 метра тротоар. отговор Сигнализирай за неуместен коментар