Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Twitter: Несигурността около изборите може да охлади разходите за реклама

Социалната мрежа отчете най-бавния ръст на броя нови потребители в платформата си от години

Twitter: Несигурността около изборите може да охлади разходите за реклама

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Twitter отчете най-бавния ръст на броя потребители от години и предупреди, че несигурността, свързана с изборите в Съединените щати, ще натежи на рекламните разходи на бизнеса през текущото тримесечие, пише Wall Street Journal.

Това изпрати цената на акциите с 16% надолу по време на следборсовата търговия, с което попари част от 65-процентния ръст на стойността на книжата от началото на годината.

Прогнозата беше направена след като микроблогинг платформата заяви, че приходите ѝ за третото тримесечие са скочили с 14% спрямо година по-рано до 936 млн. долара, подкрепени от факта, че рекламодателите са възстановили разходите за реклама на събития и нови продукти, които бяха свити по време на пандемията. Компанията спечели и от инвестициите в своите рекламни продукти, включително онези, които помагат на купувачите да измерват представянето на кампаниите.

Още по темата

Инерцията от последните седмици на третото тримесечие е продължила и през октомври, въпреки предизвикателствата, свързани с изборите, обявиха директорите на Twitter. Онлайн платформите са спечелили от увеличените разходи на компаниите, които искат да достигнат до стоящите у дома потребители. Тази динамика може да продължи по време на празниците със „сезон на покупките, който може да бъде ускорен и дори по-дигитален от всякога", обяви Twitter. Над 85% от тримесечните приходи на социалната мрежа са дошли от реклама.

Snap и Pinterest също генерираха по-високи рекламни приходи през последното тримесечие и прогнозираха, че растежът ще продължи до края на годината – нещо, което направи и Twitter.

Twitter заяви, че е добавила 1 млн. дневни потребители спрямо предходното тримесечие до общо 187 млн. Това е най-малкото повишение на този показател от края на 2017 г. – най-ранният период, от който Twitter разкрива такива данни. Анализатори, анкетирани от FactSet, очакваха 196 млн. потребители.

В началото на пандемията социалната мрежа се радваше на приток на потребители, след като хората се насочиха към платформата, за да научат какво се случва по света. През второто тримесечие потребителската база на Twitter нарасна с 20 млн. спрямо първите три месеца на годината.

„Страхотната новина е, че се справяме по-добре със запазването на тези нови и активни акаунти“, коментира главният финансов директор Нед Сегал. По думите му инструментите на Twitter за препоръчване на теми на потребителите помагат за това. Той твърди, че над 70 млн. акаунта в платормата са последвали една от новите теми, по които компанията работи.

Усилията на Twitter за намаляване на подвеждащото съдържание и на речта на омразата в социалната мрежа също са допринесли за задържането на потребители, твърдят директорите.

„Помагаме на хората да намерят доверени източници на информация, като организираме по-добре и изкарваме на преден план темите и интересите, които водят хората в Twitter“, коментира главният изпълнителен директор Джак Дорси.

Анализаторите го притиснаха да каже дали инструментите, препоръчващи теми, ще накарат повече хора да ползват Twitter или да прекарват повече време в платформата, но Дорси обясни, че все още е твърде рано да се каже. „Нашето усещане е, че Topics допълва преживяването в Twitter”, посочва той.

В периода преди изборите в Съединените щати Twitter взе мерки за ограничаване на потенциалното объркване и на начините, по които може да се злоупотреби с платформата, за да се попречи на целостта на политическия процес. В средата на октомври Twitter започна да да усложнява процеса по публикуване на неща, които могат да се превърнат в т.нар. „вирусно“ съдържание. За целта тя ограничи как потребителите могат да ретуитват.

Дорси пък се изправи пред остри въпроси от властите в сряда тази седмица по време на изслушване в Сената. То беше свикано, за да се обсъди как социалните мрежи модерират онлайн речта и дали платформите трябва да носят отговорност за генерираното от потребителите съдържание.

Twitter отчете 28,7 млн. долара нетна печалба за третото тримесечие, което е под сумата от 36,5 млн. долара, обявена година по-рано. Анализаторите очакваха нетна загуба на 76 млн. долара според FactSet.

От началото на годината до приключването на търговията в сряда цената на акциите на Twitter е нараснала с повече от 50%.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
След изборите Зукърбърг временно е променил алгоритъма на Facebook