При Netflix очакванията за форуърдна печалба се повишиха, докато цената на акциите се сви. Това намали съотношението цена/печалба от почти 60 в края на 2020 г. до около 43 миналата седмица.
Оценката на Apple спада от началото на годината, докато прогнозираната печалба нарасна, а цената на акциите ѝ остана почти непроменена.
След като е притежавал акции на Apple от години, Дейвид Бансън, главен инвестиционен директор на The Bahnsen Group, заяви, че ги е продал в края на миналата година, защото е сметнал, че са прекалено скъпи.
През по-голямата част от 2020 г. силно свитата икономика тласкаше инвеститорите към акции като FAANG, чийто бизнес беше по-малко засегнат, а бъдещият им растеж изглеждаше по-привлекателен със спад на лихвените проценти. Russel 1000 Growth Index напредна с 37% за годината, а Russel 1000 Value Index постигна 0,1% повишение – най-голямата разлика в представянето на двата бенчмарка според данните на FactSet, събирани от 1979 г. насам.
Акциите на технологичните гиганти бяха сред лидерите в това рали. Цената на книжата на Apple скочи с 81% през 2020 г., а през август гигантът стана първата американска публична компания с пазарна капитализация от над 2 трлн. долара. Междувременно стойността на акциите на Amazon нарасна със 76%, а тази на Netflix – с 67%. Facebook добави 33% за годината, а Alphabet – 31%.
„Философски погледнато, ако купувате акции на компании с много голяма капитализация – да речем трилион долара и нагоре – го правите, не защото смятате, че сте намерили неоткрито съкровище“, коментира Кевин Ландис, който управлява Firsthand Technology Opportunities Fund. “Правите го като израз на технологичната теза, че хората ще се въртят около технологиите“.
Това „въртене“ започна да отслабва през ноември с новините, че се появяват ваксини срещу Covid-19.
От големите технологични акции Alphabet и Facebook отчетоха скок в рекламните приходи. Печалбата на Facebook за последното тримесечие почти се е удвоила спрямо година по-рано, а тази на Alphabet е скочила повече от два пъти.
„Те постигнаха огромно възраждане на онлайн рекламата, а това реално движеше акциите“, твърди Даниел Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust. „Всички тези компании се отварят отново, завръщат се, икономиката се ускорява. Къде да се промотират? Много от тях се насочват към Facebook”.
Същевременно Netflix разочарова инвеститорите, като отчете, че ръстежът на броя нови потребители се забавя с отварянето на икономиката. Стрийминг гигантът също получи тласък благодарение на пандемията, тъй като много потребители бяха принудени да си останат у дома. Така Netflix приключи 2020 г. с над 200 млн. абонати.
Тези основи сега имат ключово значение за инвеститорите, които изглеждат по-малко склонни да гледат на пазара по същия начин като миналата година.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?