IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Борсовият възход на Facebook и Alphabet продължава, но не и този на Netflix

След синхронизирания си растеж през 2020 г. тази година акциите на Big Tech поемат в различни посоки

16:24 | 21.06.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

При Netflix очакванията за форуърдна печалба се повишиха, докато цената на акциите се сви. Това намали съотношението цена/печалба от почти 60 в края на 2020 г. до около 43 миналата седмица.

Оценката на Apple спада от началото на годината, докато прогнозираната печалба нарасна, а цената на акциите ѝ остана почти непроменена.

След като е притежавал акции на Apple от години, Дейвид Бансън, главен инвестиционен директор на The Bahnsen Group, заяви, че ги е продал в края на миналата година, защото е сметнал, че са прекалено скъпи.

През по-голямата част от 2020 г. силно свитата икономика тласкаше инвеститорите към акции като FAANG, чийто бизнес беше по-малко засегнат, а бъдещият им растеж изглеждаше по-привлекателен със спад на лихвените проценти. Russel 1000 Growth Index напредна с 37% за годината, а Russel 1000 Value Index постигна 0,1% повишение – най-голямата разлика в представянето на двата бенчмарка според данните на FactSet, събирани от 1979 г. насам.

Акциите на технологичните гиганти бяха сред лидерите в това рали. Цената на книжата на Apple скочи с 81% през 2020 г., а през август гигантът стана първата американска публична компания с пазарна капитализация от над 2 трлн. долара. Междувременно стойността на акциите на Amazon нарасна със 76%, а тази на Netflix – с 67%. Facebook добави 33% за годината, а Alphabet – 31%.

„Философски погледнато, ако купувате акции на компании с много голяма капитализация – да речем трилион долара и нагоре – го правите, не защото смятате, че сте намерили неоткрито съкровище“, коментира Кевин Ландис, който управлява Firsthand Technology Opportunities Fund. “Правите го като израз на технологичната теза, че хората ще се въртят около технологиите“.

Това „въртене“ започна да отслабва през ноември с новините, че се появяват ваксини срещу Covid-19.

От големите технологични акции Alphabet и Facebook отчетоха скок в рекламните приходи. Печалбата на Facebook за последното тримесечие почти се е удвоила спрямо година по-рано, а тази на Alphabet е скочила повече от два пъти.

„Те постигнаха огромно възраждане на онлайн рекламата, а това реално движеше акциите“, твърди Даниел Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust. „Всички тези компании се отварят отново, завръщат се, икономиката се ускорява. Къде да се промотират? Много от тях се насочват към Facebook”.

Същевременно Netflix разочарова инвеститорите, като отчете, че ръстежът на броя нови потребители се забавя с отварянето на икономиката. Стрийминг гигантът също получи тласък благодарение на пандемията, тъй като много потребители бяха принудени да си останат у дома. Така Netflix приключи 2020 г. с над 200 млн. абонати.

Тези основи сега имат ключово значение за инвеститорите, които изглеждат по-малко склонни да гледат на пазара по същия начин като миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още