Утре от 10 до 11 часа ще спре движението на влаковете в цялата страна, обявиха официално днес председателите на железничарските синдикати към КНСБ и КТ "Подкрепа". Според тях водените до момента преговори в Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) и БДЖ ЕАД, както и с екип на министерствата на финансите и на транспорта не са довели до конкретни резултати.
Ако и утре не се постигне споразумение с ръководствата на двете компании, ефективните стачни действия ще продължават от 8 до 16 часа всеки ден, заявиха синдикатите. Засега протестът е безсрочен до подписване на удовлетворяващо ги споразумение.
Както беше обявено в края на миналата седмица, основните протести са срещу 30-процентното съкращение на персонал и замразяване на заплатите до 2013 година, заложени в споразумението със Световната банка, обобщи Петър Бунев, председател на Съюза на железничарите към КНСБ.
Междувременно силистренските железничари съобщиха, че имат готовност за едночасови протестни действия утре. Освен официално огласените искания, силистренските железничари поставят и местни проблеми, като включване в композицията за столицата на спален вагон.
Без спален вагон пътуващите предпочитат да ползват автобусен транспорт, който засега е единствената възможност за пътуване до София. Обикновено железницата ползват възрастни хора, хора с увреждания и болни. През зимата заради снежните навявания в този район на страната има затруднения и в автобусния транспорт.
"Надявам се да бъде предотвратена стачката в железниците, тъй като позициите ни се сближават", коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, цитиран от БТА.
По думите му, сближаването е не толкова за социалните ангажименти, колкото за такива по развитието на българската железница, инвестиции във влакове, вагони и ремонти. Уточняват се отделни параметри.
Министърът отбеляза, че при евентуална ефективна стачка е осигурен алтернативен транспорт. Пътниците ще бъдат извозвани с автобуси.
Според Цветков, при евентуална стачка ще пострадат не толкова пътниците на БДЖ, колкото самата железница и железничарите, заради пропуснатите приходи от превозите. „Това ще се отрази много сериозно върху възможностите за изплащане на заплатите им“, допълни транспортният министър.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
преди 14 години Единственият начин за справяне с високите цени на петрола е дългосрочното развитие на не петролен транспорт . Така че - умната с БДЖ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Заривайййййй БГ железен транспорт, закриваййййй. Нема смисъл и от него. За 20 години и кусур демокрация за България нема файда от нищо. Нито земеделие,нито животновъдство, нито бизнес български, нито заводи, производство някакво само ромите и ДПС са приоритетни, ааааааа и уличните кучета разбира се ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар