Мисия Коридор 10 е завършена, заяви днес сръбският министър на строителството Зорана Михайлович, след като посети последния участък на източното разклонение на коридора, водещ до България, предаде Танюг.
Михайлович каза, че всичко е готово за утрешното тържествено откриване на източното разклонение на Коридор 10, на което, според агенция Танюг, ще присъстват българският премиер Бойко Борисов и сръбският президент Александър Вучич.
Министърът добави, че с тази автомагистрала от Белград до границата с България при Цариброд ще се стига за по-малко от 3 часа.
Източното разклонение на Коридор 10 от Ниш до Цариброд е с обща дължина 86,9 километра. Участъкът, който се пуска за движение утре, е от Просек до Цървена река с обща дължина 22,5 километра, включващ 700-метровия тунел Банцарево. С това приключва изграждането на Коридор 10 през Сърбия.
На цялото източно разклонение на Коридор 10 от Ниш до Цариброд са построени 87 моста, 5 тунела, направени са 12,5 милиона кубически метра изкопи, 9,5 милиона кубически метра насипи и е положен около 780 хиляди тона асфалт, съобщи БТА.
Общата стойност на строителството на източния клон на Коридор 10 се оценява на около 476 милиона евро. Източното разклонение свързва Сърбия с България, но е важно и като транзитен коридор за движение от Централна Европа и Турция към Близкия изток.
Премиерът Бойко Борисов ще участва утре, 9 ноември, в официалното откриване на новоизградения участък от автомагистралата от българската граница до град Ниш, Сърбия.
Премиерът Борисов е поканен на събитието от президента на Сърбия Александър Вучич, уточняват от пресцентъра на парвителството.
С пускането на новия участък приключва процесът по изграждането на автомагистралния път от Белград до българската граница.
На територията на България Коридор 10 продължава чрез основната пътна артерия I-8, която включва изграждащите се участъци – от ГКПП „Калотина“ до Драгоман (14,5 км) и от Драгоман до Сливница (16,98 км). Предвижда се строителните дейности да завършат в края на 2021 г.
Общоевропейският транспортен Коридор 10 осигурява пътна, железопътна и дигитална свързаност между България и Сърбия.
Откриването на сръбския автомагистрален участък ще се проведе на входа на тунел Банцарево, който се намира близо до Ниш. На церемонията премиерът Бойко Борисов ще бъде придружаван от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
преди 6 години Ако беше подписан договора с португалците за концесия на магистрала Тракия през 2002 още през 2008 България щеше да има напълно завършена магистрала от сръбската граница до морето Сега от Сърбия ще влизат с магистрала а след това до София ще карат в двулентов път Това ще бъде единствената отсечка от Трансевропейската магистрала която ще е само двулентов път Ако беше сключен този договор вероятно щеше да има пари за Хемус тунел под Шипка още 1 или 2 моста на дунав и скоростни пътища Русе - Ст Загора и Русе -Шумен - Варна Лакомията на някои политици и български строителни фирми не осъществи тази концесия Тези хора чували ли са че магистралите освен да се строят трябва и да се потдържат ремонтират и реиновират О Боже отговор Сигнализирай за неуместен коментар