IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Малка швейцарска марка маратонки получи подкрепа от Федерер и има големи амбиции

On вече набира популярност по света, но не разполага с пазарната и маректингова мощ на Nike

18:23 | 25.07.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Скоро след това Бернхард извиква своя приятел и бивш агент Каспар Копети, който усъвършенства своите търговски умения в McKinsey & Co. и в рекламна агенция Young & Rubicam. След това Копети води Дейвид Алеман, приятел от McKinsey, който дотогава е главен маркетинг директор на високия клас дизайнерска екипировка Vitra, а днес е главен изпълнителен директор на On.

Тримата съосновават On през януари 2020 г., а в рамките на седмици постигат ранна победа – награда за най-добра марка на спортната конференция IPSO в Мюнхен. Печелившата обувка включва и вече емблематичните елементи, направени от гума или пяна.

Според компанията маратонките са проектирани така, че да разпределят теглото на бегача както вертикално, така и хоризонтално, създавайки усещане за бягане в облаците, а оттук идва и името „CloudTec”. Една от първите рецензии на обувките описва елементите на подметката като приличащи на ригатони, залепени за маратонките.

„Просто радикален, радикален вид“, спомня си Джон Денис от агенцията за дистрибуция и продажби Fit Brands, който е работил в компанията в началото, когато е имала нужда да набере популярност във Великобритания. По това време Денис тъкмо се е бил преместил във Великобритания след две десетилетия в САЩ.

Въпреки че обувките привличат вниманието му, Денис е също толкова впечатлен и от професионалния опит на тримата основатели, както и колко фокусирани са били върху функционалния дизайн. По думите на Денис най-голямото им постижение е начинът, по който хората изглежда са привлечени от марката.

Въпреки че се насочва към глобална експанзия, компанията все още се възползва от своите корени. Да не забравяме, че през 2019 г. тя привлече швейцарската тенис легенда Роджър Федерер като съсобственик. Той е инвестирал около 50 млн. франка (54 млн. долара), писа през февруари Handelszeitung.

Миналото лято On пусна „Roger” – изцяло бял чифт маратонки, който се продава за около 200 долара. Федерер носи тяхна версия на French Open през юни и на Wimbledon по-рано този месец. Стратегията изглежда повтаря тази с култовата обувка Stan Smith на Adidas, която е кръстена на американския тенис играч от 70-те години.

„Федерер им дава звездна сила и моден привкус“, коментира Мат Пауъл, който е анализатор от NPD Group.

Друг притежател на дял в On е базираната в Ню Йорк компания за дялово инвестиране Stripes Group, чийто основател и партньор Кен Фокс е в борда на директорите. Освен друго, Фокс вижда потенциал On „да използва социалните мрежи и онлайн маркетинга“, гласи уебсайтът на Stripes.

Въпреки че On не разполага с рекламната мощ на Nike и Adidas, тя нашумява, създавайки документални филми за атлети. One следва екип от бежанци от Конго, Етиопия, Сомалия, Южен Судан и Мароко, докато те тренираха за Олимпийските игри в Токио.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още